• HjärtatAlicia

Magen har inte växt på 3 veckor!!

Idag var jag på rutinbesök hos bm. När hon mätte magen så låg sf-måttet på samma som för tre veckor sen, och redan då låg jag en bit ner i kurvan, men låg iaf i den. Är nu i vecka 32 och magen är pytteliten.. fick en akuttid för UL på fredag.. bm och en annan bm upptäckte att jag har ingen bebis precis under brösten uten den ligger långt ner och dom hittade huvudet nere vid tjejmagen.. alltså har den lagt sej tillrätta? Har sammandragningar av olika styrkor, men just nu är det lugnt.. usch, jag vill inte att det ska vara ngt fel på bebis :´( Vad kan det vara? Varför växer inte magen? Växer inte bebis heller??

• Svar på tråden Magen har inte växt på 3 veckor!!
  • Mitt hjärta är du

Men vad sa din barnmorska? Frågade du henne, det du nu undrar? Altså, barnet kan ju ha lagt sig tillrätta, det gjorde mina båda i v. 34 om ja inte minns helt galet...
    Oroa dig inte! Men du, du måste ju fråga din bm allt du undrar när du är där...
    På så sätt slipper du gå och fundera och oroa dig, och då mår både du och barnet lite bättre! Lycka till, allt är säkert som det ska.

• HjärtatAlicia

Det enda bm sa var att detta skulle kollas upp med UL, och att det inte "behöver" vara ngt.. det var inte min vanliga bm som jag träffade idag och hon verkade lite konstig.. men hon tyckte inte att jag skulle gå och oroa mig för detta.. men hur lätt är det?? Usch :(

• Emelianfian

min mage växte inte på 4veckor när jag väntade dottern. fick göra ett tillväxt UL och alla mått var jätttebra :) ut kom hon på bfdagen 3390gram och 51cm precis lagom så inte för liten hon inte. lycka till!

♥ Nellie o712o7 ♥ Lillebror i magen - BF o9o112 ♥
  • La Lola

Det kan ju vara så enkelt att denna BM inte mäter på exakt samma sätt som din ordinarie BM.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Mitt hjärta är du

Försök att inte oroa dig! Lycka till!!

• Lundby87

Jag hade exakt samma tid och samma sits som dig min tös låg långt ner det va allt hon va 50lång och vägde 3535g när hon kom. kom 4 dagar över bf

• HjärtatAlicia

Ok. Min ordinarie bm blev inkallad i rummet och fick mäta hon med, men det blev samma som den andra mätte ändå.

• Ninno

Det är säkert ingen fara. Bebisar tenderar att växa i olika perioder i magen, ibland mer, ibland mindre. Sf-måttet är heller ingen säker indikation på bebisens vikt. Om det blir ett UL så kommer det säkerligen se finfint ut!

• TinaElisabeth

Mitt SF-mått var samma v. 31 och 33. Min barnmorska sa att bebisen ligger så långt ner den bara kan komma och att det var anledningen till att magen inte hade växt. Hon tyckte dte var helt normalt och inte alls konstigt.

Vet inte om det hjälper dig på nå vis, men vill bara dela med mig av vad min BM sa.

Jag är väldigt spänd på att få se om det har ökat något sen jag var där sist. Har tid på onsdag, det har gått nästan tre veckor (pga av jul o nyårshelg).

Önskar dig strort lycka till! Håller alla tummar för att allt är som det ska med bebben!

• HjärtatAlicia

Allt var bara bra med bebisen, den var dock lite mindre än vad den "ska vara" men inte så att dom alarmerade. :)

• Jessica400

Vad skont att allt var bra med babisen :) I min forsta graviditet sa lag min lilla flicka redan "till ratta" vid ultraljudet i vecka 22. De kunde inte fa henne att flytta pa sig vad de an gjorde, och vi alla borjade undra om jag skulle foda tidigt da jag redan hade samandragningar varje dag. Det gjorde jag dock inte, hon lag kvar hela graviditen och flera dagar over tiden. Alla babisar foljer inte samma "monster utvecklig" med det betyder inte att det ar nagot fel for det :)

• hzl

oj va skönt att läsa allas inlägg! Mina kompisars kurvor följer exakt, min har gått upp men tvärsar från strax över mittstrecket till strax under, på och nu senast ingen förändring så nedanför den lägsta kurvan. är i v 36, v 34 så gjordes ultraljud och hon var helt normal. Nu vill dom göra ett till.. jag e skitorolig! men försöker tänka att statistik e just bara statistik.

Svar på tråden Magen har inte växt på 3 veckor!!