• Anonym (svider)

Skavsår av att cykla, nån mer?

Fan vad irriterande !!! Har jätteont på blygdläpparna och ett litet sår på varje blygdläpp som svider så, det är en liten upphöjning i huden, och lindras när jag smörjt med Bepanthen! Funderar på om det blivit för tätt där nere och friktion då jag cyklat. Har suttit på den här smala hmeska sadeln i 3 dar till jobbet nu och har både trosor,långkalsonger,jeans och överdragsbyxor (frusen lort) vid turen - kanske inte så konstigt om den ömtåliga huden skaver liksom. Här sitter jag och känner mig förskräckt, men jag kan ju inte ha nån könssjukdom iaf, jag och gubben har ju kondom och det är väl 10 år sen jag var med nån annan (fast har ju läst att kondylom ligger latent i kroppen men jag tvivlar på att det är nåt sånt)! Snälla, är det nån mer än jag som kan få såna här skavsår eller? Tacksam för svar

• Svar på tråden Skavsår av att cykla, nån mer?
  • Anonym

Japp, skavigt som sjutton. Fast det är när jag svettats på hojen. Har köpt trosor som inte har söm på "tryckpunkterna". Det funkar rätt bra.

• Anonym (svider)

Aha, tack anonym, skönt att höra att det inte bara är jag då . Hatar den där jäkla sömmen som sitter i grenen, varför ska de envisas med den, inte ett dugg bekvämt! Tror nästan jag har svamp där nere, gryniga flytningar och det har jag ju haft förr så jag vet hur det är. Jaja, bara att stå ut ett par dar och se om det ger sig då. Tack för svaret anonym och Gott Nytt År, kramar

• Anonym (jag med)

Jag önskade mig sadelmuff (lurvig) i julklapp och det har hjälpt tycker jag. Kanske kan vara nåt?
    Gott Nytt År!

• Anonym (svider)

Anonym (jag med) skrev 2008-12-31 12:15:31 följande:

Jag önskade mig sadelmuff (lurvig) i julklapp och det har hjälpt tycker jag. Kanske kan vara nåt?Gott Nytt År!
    Haha, gud vilken smart ide´, det får jag skaffa mig så snart jag bara kan! Oh fy, det är som en vit blåsa down there nu, fasen vad onte det måste göra när/om de spricker .
    Gott nytt år på dig med!
  • Anonym (aj!)

Jeans+cykel är ingen bra kombo! Kan du inte byta byxor medan du cyklar och sedan byta om på toa om du nu måste ha jeans?

• Anonym (svider)

Anonym (aj!) skrev 2008-12-31 23:45:27 följande:

Jeans+cykel är ingen bra kombo! Kan du inte byta byxor medan du cyklar och sedan byta om på toa om du nu måste ha jeans?
    Tack för tipset, har inte tänkt så långt, ska göra det när jag ska jobba nästa pass ! Det lär nog inte vara borta på fredag, gubben min får nog skjutsa mig till jobbet med cykeln så får jag ta cykeln hem på kvällen, när man ändå ska hem får jag väl stå ut med smärtan, ajjjj!
  • Bussa

Jag får också skavsår när jag cyklar, men jag har köpt mig en gelsadel MUMMA

• Anonym

Byta sadel! Har en stor mjuk kuddsadel på min, kändes förjävligt när jag hade den smala mountainbike sadeln.

• Anonym (jag med)

Jag har också mountainbikesadel som är stenhård. Men nu är det bättre med min fluffiga sadelmuff.
    Hoppas att det är nåt tips som passar till dig TS!

• Anonym (svider)

Jisses vad många bra tips och aha-upplevelser jag fått av er, stort tack ! Ja, det är precis en sån där hemsk mountainbike-sadel jag har som är spetsig och hård , och nu när jag satt på dubbdäck/vinterdäck så fjädrar inte cykeln nåt, så nu blir det ju helt stumt när jag cyklar, tro fasen att man får ont i muffen då! Vart kan man få tag på sån där ljuvlig gelsadel, Biltema kanske ? Och vart har ni köpt er fluffiga sadelmuff ? Här ska det shoppas mjuka grejer ska jag säga, haha.

• Anonym (jag med)

Tror min man var inne i en cykelaffär och köpte den men kolla biltema, de har ju allt...

• Anonym (svider)

Haha, jag har gnällt så mycket inför min man nu, så nu när han hade varit och handlat hade han köpt en Lyxsadel "Selle Royal" åt mig, känns mycket mjukare än min vanliga, så det här borde göra susen ! Återkommer och rapporterar om den var bra, annars får det bli en gelsadel . Tack föe ert engagemang i mitt stora svidande problem, haha!

• LyNxQ

Anonym (svider) skrev 2008-12-31 12:10:32 följande:

Aha, tack anonym, skönt att höra att det inte bara är jag då . Hatar den där jäkla sömmen som sitter i grenen, varför ska de envisas med den, inte ett dugg bekvämt! Tror nästan jag har svamp där nere, gryniga flytningar och det har jag ju haft förr så jag vet hur det är. Jaja, bara att stå ut ett par dar och se om det ger sig då. Tack för svaret anonym och Gott Nytt År, kramar
    Svamp trivs ju när det blir varmt och svettigt, något det lätt blir när man har långkalsonger etc. så det kanske är det du fått?
    Men bekvämare sadel och inga jeans låter ju som ett bra tips!

Spinningcykelbyxor hade kanske funkat fint att ha under?
Svar på tråden Skavsår av att cykla, nån mer?