• My Lonely Heart

Är det stor skillnad på Bas och Medel gympa pass på Friskis & Svettis?

Hej,
    Jag började träna 1 december, och har tränat 3 gånger i veckan. Nu när det är jul/nyår schema är det svårt att träna 3 gånger i veckan, för att det finns inte lika många bas pass som vanligt. Idag finns det medel pass kl 14. Annars måste jag vänta tills nästa måndag, och senast jag gick dit var nu i måndags.
    Är det stor skillnad på Bas och Medel gympa pass på Friskis & Svettis? Vad är skillnaden?

• Svar på tråden Är det stor skillnad på Bas och Medel gympa pass på Friskis & Svettis?
  • Familjen G

Ja det är skillnad... Bas är oftsat rätt så luignt pass med lite styrkeövningra, medelpass är mer intensiva och jobbigare. Men det beror ju helt på vem som leder passet och hur tränad du är. Vissa ledare har jättetuffa medelpass, vissa väldigt enkla. Det är nog bara att gå dit och testa, göra så mycket du orkar!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus ♥¸.?°´¯) ♥ och ♥ (¯`°?.¸ ♥ Felix ♥¸.?°´¯) ♥
  • My Lonely Heart

Ja, jag kanske ska gå dit och testa :)

• Familjen G

Gör det tycker jag... Inte värre än att man bara gör så mycket som man orkar med, träning är det ju oavsett så! Hoppas det blir kul...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus ♥¸.?°´¯) ♥ och ♥ (¯`°?.¸ ♥ Felix ♥¸.?°´¯) ♥
  • Miu

Visst är det skillnad. Men ta inte i lika hårt i övningarna och jobba i långsammare takt så har du nog inga problem med att hänga med. Sedan så ä det väl mer hopp och mer "steg" i medel än bas

• My Lonely Heart

Jag tänkte att jag kan gå och göra i min egen tempo. Så brukar de ju säga i början av varje pass. Är det samma tid också eller är det längre pass?

• Miu

Precis Det brukar vara samma längd

Svar på tråden Är det stor skillnad på Bas och Medel gympa pass på Friskis & Svettis?