• Fredrika

Växer verkligen fötterna under graviditeten?

Ni som varit gravida tidigare - stämmer det verkligen att man går upp en halv till en hel skostorlek? Jag kan absolut tänka mig att fötterna svullnar under graviditeten - men går det ner sen eller ej?
    Anledningen till att jag frågar är att jag är SÅ sugen på ett par skor som är lite väl dyra om jag inte kan använda dem även nästa vinter..... Jag är bara i v.13 så hittills har jag inte märkt någon skillnad på fötterna i alla fall?

• Svar på tråden Växer verkligen fötterna under graviditeten?
  • ia25

Kan inte tänka mig att de växer... det är väl vatten som gör att fötterna sväller?!?! Men jag vet inte....

• Kaninmamma

Trodde jag också när jag fick köpa nya skor, men det är för att de svullnar... ibland har jag 37 och ibland 38

• Lena

Man trampar ut fötterna under tyngden, valven orkar inte hålla emot, och därför blir de för de flesta större.

Mina väninnor har fått shoppa nya skor efter 1a graviditeten (men inte 2a).

Jag kommer definitivt få shoppa nya skor oavsett - för hur ska man annars klara 2a halvan av graviditeten...

• Roisin Dubh

Barnets fötter växer ju

Men visst kan man behöva större skor om fötterna blir svullna mot slutet. Jag har dock aldrig behövt det.

• Anna Panna

Jodå, för mig har fötterna oxå växt och tyvärr inte gått tillbaka men det är inget att göra åt. Nu väntar jag barn nr 3 och hoppas verkligen inte att de växer ytterligare denna gång.
    Anna Panna

• MalinI

Gick upp en och halv storlek efter lucas. Kunde inte ha ett enda par skor längre. SUck.. Fatta va dyrt det blev att köpa nya skor.

• Monstret

Nej vad säger ni - så får det inte bli!!! Jag har strl 42 sedan innan och det är REDAN svårt att hitta skor. Jag får linda fötterna eller något så de inte växer...hjääääälp!!

• Nova

Vissa skor kunde jag inte använda när jag var gravid. Jag trodde inte att jag hade så mkt vatten i kroppen men det hade jag och det var nog pga det som fötterna kändes större. Nu efteråt så har jag samma skostorlek som förut och jag kan ha alla mina skor.

Kram från Nova

• mitha

Mina fötter blev oxå större,,,hade 39 n uhar jag 40 41 efter mitt första...hujedamej vart ska detta sluta hehe

• Bea

Det här hade jag inte en aning om, men nu förstår jag varför jag fått byta till stl 39. Det var nog i samband med min förra graviditet.

För tillfället (är i v.34) , så börjar mina vanliga tränings-skor bli trånga, och kängorna kan jag inte ha längra. Men jag trodde att det skulle gå tillbaka sedan. Vi får väl se.

• Lilly

Efter att ha haft sandaler hela sommaren kom hösten och då helt plötsligt hade jag skoskav HELA tiden av ALLA mina skor, även de jättemjuka supersköna favvisarna. Så jo, mina fötter har definitivt blivit större. Jag hoppas dock att de går tillbaka lite efter graviditeten, har faktiskt inte lust att köpa en massa nya skor (trodde ALDRRG att JAG skulle säga det!)

• MalinI

Lilly!
    Då måste du ju köpa nya skor... Inte för att du vill. Jag var tvungen....

Svar på tråden Växer verkligen fötterna under graviditeten?