• mrskensington

Tipsa mig om dåliga hemsidor!

Tipsa mig om dåliga hemsidor! Med dålig menar jag att hemsidan har problem med användarvänlighet och användbarhet. Till exempel en sökfunktion som fungerar dåligt, att det inte går att själv anpassa sidan efter sina behov (textstorlek etc) eller annat.

• Svar på tråden Tipsa mig om dåliga hemsidor!
  • ladyrosenfjoll

Jag tror att det blir svårt att svara.
    Jag flyr fort från sidor som är direkt dåliga av någon anledning och jag återvänder inte eller lägger in bokmärken.

Generellt sett är musik och rörelsescript som hämtade från den undre världen.
    Otaliga gifar är heller ingen hit liksom hemsidor byggda på flash.

• ladyrosenfjoll

Jag håller faktiskt inte med.
    Trist ja, men ingen grön text mot röd bakgrund.
    Inga gifar eller flashar. Ingen musik.
    Lätt att navigera.Men som sagt otroligt trist.

Hellre en sådan "layout" än en massa wannabees bling-bling.

Jesspa80 skrev 2008-12-31 22:57:54 följande:
    www.useit.com/ fulaste sidan jag vet. Webguru Jakob Nielsen som står för den.
  • Jesspa80

Absolut, bling bling på hemsidor fulla med flash och skit är sååå annoying. Men jag tycker ändå hans sida är sååå ful (men kanske inte irriterande så klart)

Antar att jag aldrig svarade på frågan heller, det handlade ju om funktion och användarvänlighet, inte hur "fin" den är.

aftonbladet är en rätt rörig sida...

• mrskensington

Nej, hemsidors eventuella fulhet har inte med saken att göra :)

Det är sant att Aftonbladet har dålig användarvänlighet, jag hittar inga funktioner som underlättar för användare med särskilda behov. Sådana funktioner kan vara möjlighet att anpassa texten och man har nedsatt syn, möjlighet att lyssna på innehållet om man är blind, en lättläst version om man har svårt med svenska osv, men de tjänar nog tillräckligt med pengar på de läsare de har ändå.

Jag har hittat en riktigt dålig hemsida, med mina kriterier - Lunds kommun.

• ladyrosenfjoll

Nu håller jag med till fullo.
    Antar att en sån fråga eg har lika många svar som det finns människor.

Jesspa80 skrev 2009-01-01 11:27:18 följande:
    Absolut, bling bling på hemsidor fulla med flash och skit är sååå annoying. Men jag tycker ändå hans sida är sååå ful (men kanske inte irriterande så klart)Antar att jag aldrig svarade på frågan heller, det handlade ju om funktion och användarvänlighet, inte hur "fin" den är.aftonbladet är en rätt rörig sida...
  • HellviHumle

Familjeliv är väl det självklara svaret!

• Sasu

Håller med HellviHumle. Familjelivs forum är inte direkt användarvänligt. Filmtipset.se har ett bra forum, de skulle kika på det! Men det är bara min högst personliga åsikt! :)

Svar på tråden Tipsa mig om dåliga hemsidor!