• MammaHela

Vad gäller vid datumparkering

Vi har datumparkering i våran stad. Jag har fattat det som att man ska stå på ojämn sida natten till jämt datum och vise verca.
    Alltså man ska stå varannan natt på ena sidan och varannan sida på andra sidan.

Men hur står man i natt?
    Det är natt till ojämt datum och alltså borde man stå på sidan med jämna husnummer, men eftersom det var natt till ojämt datum i natt med (31) så står man redan på den sida.

Så hjälp mig, vilken sida ska man stå på i natt?
    Är det rätt att man ska stå på den sidan som det är jämna husnummer?

Stor skithög men ingen ponny
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gäller vid datumparkering
  • SeriousGangBang

stå kvar du....tror ja

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Trileia

Datumparkering är en förbudsskylt. Alltså får du inte stå på jämn sida på jämnt datum och ojämn sida på ojämnt datum.
    Med andra ord. Du ska stå på jämna sidan inatt.

• MammaHela
    SeriousGangBang skrev 2008-12-31 10:12:36 följande:
    stå kvar du....tror ja
    men har du röstat, då säger du emot sig själv *haha*

För natten till i natt så var det natt till ojämt datum och då ska man stå på sida med jämna husnummer..
    Om jag ska stå kvar så ska jag stå på jämnsida..

*förvirrad*

{#lang_emotions_surprised}
  • MammaHela
    Trileia skrev 2008-12-31 10:14:01 följande:
    Datumparkering är en förbudsskylt. Alltså får du inte stå på jämn sida på jämnt datum och ojämn sida på ojämnt datum. Med andra ord. Du ska stå på jämna sidan inatt.
    alltså så står man på samma sida 2 nätter i rad?

*gahh* tur att man har egen parkering på tomten så man skipper fundera på detta varje jävla kväll...
  • Trileia

Ja så måste det vara. Vägverket kan ju inte rå för att det är två ojämna datum i rad.. precis som vissa andra månader och deras skiljedatum eller vad det heter.

MammaHela skrev 2008-12-31 10:16:05 följande:
    alltså så står man på samma sida 2 nätter i rad? *gahh* tur att man har egen parkering på tomten så man skipper fundera på detta varje jävla kväll...
  • 1980 längtar
    Datumparkering innebär att parkering är förbjuden på gatusida med jämna husnummer under jämnt datum. Motsvarande gäller udda nummer under udda datum...

Men komihåg att inatt är det 31 a som går över till första...
    Om du inte kan föregå med gott exempel - ja, då får du bara vara en gräslig varning.
  • 1980 längtar

Glömde lägga till att det oftast är en tilläggstavla med tider.... Inte alltid men ofta för att underlätta snöröjning och sandning och sophämtning mm

Om du inte kan föregå med gott exempel - ja, då får du bara vara en gräslig varning.
  • MammaHela
    1980 längtar skrev 2008-12-31 11:11:55 följande:
    Glömde lägga till att det oftast är en tilläggstavla med tider.... Inte alltid men ofta för att underlätta snöröjning och sandning och sophämtning mm
    det är mellan 00-06.
    1980 längtar skrev 2008-12-31 11:10:59 följande:
    Datumparkering innebär att parkering är förbjuden på gatusida med jämna husnummer under jämnt datum. Motsvarande gäller udda nummer under udda datum... Men komihåg att inatt är det 31 a som går över till första...
    vad menar du med det sista? om det är 31:a som blir till 1:a så måste man väl stå kvar på samma sida som natten innan?
  • Skogsflickan

hade ett sånt prob själv förr...Men fick lära mig jämnt datum=ojämna nummer

ojämnt datum=jämna nummer...

Varför skulle de krångla till allt? hade vart bättre jämn=jämna nr o tvärtom

• MammaHela
    Norpan är gravid skrev 2008-12-31 11:13:43 följande:
    Japp, inatt står jag kvar på samma sida *säger hej och gott nytt år till grannen*
    najs =) Kommer två bilar som ska sova kvar.. Visste fan inte vart de skulle stå om det var så att de inte fick stå efter gatan på våran sida...

Tänkte gå in och fråga dig när jag funderade på det, men det var så mörkt så jafg antog att ni hade sovmorgon

GOTT NYTT ÅR!!!
  • MammaHela
    Norpan är gravid skrev 2008-12-31 15:23:05 följande:
    Haha. Ja imorse tog vi sovmorgon så det stämmer Gott nytt år!
    Tack för sällskapet igår =)

Sov ni länge idag?

Liv var säkert uppe till 4 innan hon somnade sen *gääääsp*
  • MammaHela
    Norpan är gravid skrev 2009-01-01 13:45:49 följande:
    Tack själv! Ja idag drog vi oss till 11, så skönt så! Oj, 4, det var sent. Fick ni sovmorgon idag?
    nja... jag var uppe runt 9 tiden.. är VÄLDIGT trött nu Förvånad
  • Ari Gold

Så här ska du tänka: "människan ska vakna på 'rätt sida', men bilen ska vakna på fel sida"

Dvs när bilen kvarnar på jämt datum så ska den stå på ojämn sida.

Tänk på talesättet att vakna på "fel sida" alltså... det är dåligt för människor men bra för bilar.

Vem som helst klarar en kris , det är vardagen som tar död på en
  • Ari Gold

jag är inte vaken...jag behöver kvarna... dvs vakna... o lära mig stava

Vem som helst klarar en kris , det är vardagen som tar död på en
Svar på tråden Vad gäller vid datumparkering