• Minna1982

Magsjuka eller kan man kräkas av förstoppning?

Dotter kräktes två gånger i natt och klagade på ont i magen, men har efter det varit jättepigg och inte haft diarré eller annat.

Hon är ofta förstoppad, nu hade hon inte bajsat på ett par dagar, så jag undrar om ngn vet om man kan kräkas pga att man är förstoppad? Eller är det vinterkräket, en variant som går över väldigt fort?

Stannar såklart hemma 48 h, eftersom det kan ha varit magsjuka, men står o funderar på om det är ngn idé att ställa sig och göra oxfilé med hemgjord bea eller om vi andra också kommer börja kräkas snart...

• Svar på tråden Magsjuka eller kan man kräkas av förstoppning?
  • Annamaja

Ja vinter kräk sjukan kan man kräkas en gång sen är det bra. Ni kan ju klara er om ni har tur. Jag har aldirg hört talas om någon som kräkts av en förstoppning

• Solskensmor

Visst kan man kräkas av förstoppning, men nog ska man väl vara förstoppad längre än ett par dagar innan man börjar kräkas av det?... Eller har jag helt fel? Det är ju inte helt otroligt att kräksjukan har kommit till er...

• Michisen

Man kan kräkas av att vara förstoppad, men... Eh. Ja. Då kräks man bajs, rent ut sagt. Det blir bakflöde upp till magsäcken. Fekaliekräkning...

Men oftast är det ett tecken på tarmvred, inte din dotters symptom, utan ovanstående.

Svar på tråden Magsjuka eller kan man kräkas av förstoppning?