• Misty W

Vilka ciggaretter är svagast?

Har en kompis som börjat röka igen efter förlossning och hon säger att dom är så svaga. Tror hon röker prince light. Men vilka är svagast egentligen?
    Bara ren nyfiken het.

Jag är gravid så ska inte röka. (så skippa sånt snack snälla.)

• Svar på tråden Vilka ciggaretter är svagast?
  • Juliiia

Rosa blend är nog väldigt svaga.. röker inte, men kikade lite när jag plocka me ciggaretter på jobbet.

• Tecken

Menar du vilka som faktiskt _är_ svagast (enligt vilken mätskala?) eller vilka som _upplevs_ som svagast? Mitt svar: Chokladcigaretter.

• nickefiki

Vita prince har 0,7 och de starkaste är 1,0. De allra svagaste är som sagt blend nr 4, och de är 0,2. Så de hon röker ligger på den övre skalan.

• Pettsson8104

Det finns ett märke som heter golden taste med prince, förr så hette dom prince extra light, så dom borde ju vara svagare. Men vet ej hur det är nu för tiden.

• Misty W

Jag vet inget alls så jag bara va nyfiken på vad som va "svagast" efter som det ofta är en ursäkt.. gillar choklad cigg, dock säljs väl inte det längre?

• Skogsflickan

blend ultima är svagast.....0.1mg nikotin...

• Viewsonic

Prince light är inte svaga...

• mammaNena

det spelar ingen roll hur svaga dom är, cigg som cigg är lika farligt.. Låter petig som en gammal skol kärring, men jag röker själv och har precis fått detta bevisat. Så om du röker röd prince, eller om du röker blend ultra light mentol ,så spelar det ingen roll.

• Kakan83

Prince light är långt ifrån svaga. Din kompis försöker nog bara intala sig själv det för att slippa samvetet. Been there done that.

• Viewsonic
    mammaNena skrev 2008-12-31 16:25:53 följande:
    det spelar ingen roll hur svaga dom är, cigg som cigg är lika farligt.. Låter petig som en gammal skol kärring, men jag röker själv och har precis fått detta bevisat. Så om du röker röd prince, eller om du röker blend ultra light mentol ,så spelar det ingen roll.
    Ja det är ju massa annan skit i cigaretter...
  • nickefiki

Men skogsflickan, de säljs väl inte i Sverige?

Prince golden taste är 0,5 så de är ju inte svagast...

Chokladcigaretter säljs ännu, vi saluför dem!

• ludenben

Prince light finns inget som heter. Det var länge sen de bytten namn just för att folk tror att de är svagare men ur hälsosynpunkt är de lika illa (ickerökare)

• gormiti100

Bump

Man röker ju inte svagare cigg för att man tror att det är nyttigare bara tanken av det är idiotiskt, man röker svagare cigg för att man vill ha mindre nikotin och ibland så e dom snabb rökta också 

Svar på tråden Vilka ciggaretter är svagast?