• evani

hur tidigt har er bebis fixerat sig?

var till barnmorskan igår, hon sa att bebisen i stort sett var fixerad, och jag har ju kännt sista veckar hur det liksom trycker nedåt och typ ilar lite mellan benen.. går in i v 35 imorgon torsdag...
    är inte det tidigt? betyder det att jag kan hoppas på "lillfisen" lite tidigare än 11/2

• Svar på tråden hur tidigt har er bebis fixerat sig?
  • Pysen

Min första son fixerade sig i vecka 32 och föddes i vecka 40+0...

• Lithe

Min son fixerade sig aldrig. Jag hade havandeskapsförgiftning och blev igångsatt i v. 37+3.

• Cedergren

va på kontroll igår och min bebis är fixerad har bf 12/2

hon såg även att han låg väldigt långt ner.

enligt henne spelar det inte någon roll när den fixerar sig . men att det är vanligt att den fixerar sig nu när man är förstföderska . men det är väldigt olika .

sen kan man ju alltid hoppas på att man slipper gå över tiden

• Johanna S

Det är vanligt att bebisen fixerar sig en månad innan. Jag tror inte att det har något samband mellan fixering och hur tidigt bebisen kommer, tyvärr. Min yngsta fixerade sig aldrig och hon kom två dagar tidigare.

• FiaiMalmö

Jag väntar fortfarande... Först barnet fixerade sig i kanske vecka 30. Men nu är jag i vecka 38 och barnet är inte fixerat än. Jag tycker det vore läskigt att föda ett barn som inte är fixerat. Då kan navelsträngen läggas runt halsen. Eller så kan barnet studsa upp och ner under krystningen. Fixera dig nu!!!

• Nica86

Min lille kille fixerade sig i v 32 men envisades med att vara kvar till v 41+5.

• xenaa

Min son fixerade sig aldrig.
    Att barnet har ficxerat sig betyde rinte tidigare födsel

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • surfbrud

Min bebis fixerade sig i v 32. Nu är jag i v 38 (v 39 enligt sista mens). Har haft en massa förvärkar i några veckor och varit värre nu det senaste dygnet. Vi får väl se när lillan tittar ut!

• Hallontårta

Jag var i vecka 36 om jag inte missminner mig. Men han låg och jäste sig två veckor extra.

• Johanna S

FiaiMalmö skrev 2008-12-31 11:22:23 följande:

Jag väntar fortfarande... Först barnet fixerade sig i kanske vecka 30. Men nu är jag i vecka 38 och barnet är inte fixerat än. Jag tycker det vore läskigt att föda ett barn som inte är fixerat. Då kan navelsträngen läggas runt halsen. Eller så kan barnet studsa upp och ner under krystningen. Fixera dig nu!!!
    NAvelsträngen kan lägga sig runt halsen ändå. Vad menar du med studsa upp och ner?
  • evani

attans oxå... jag som hoppades på att det kanske skulle kunna betyda att det blir tidigare än planerat... är dödligt trött på mina elefantfötter och svullna fingrar som gör skitont just nu... jaja... får väl bara vänta o se när hon behagar komma den lilla damen...

• Hallontårta

Snart sitter du där och snusar bebis. Lycka till!

evani skrev 2009-01-02 17:21:01 följande:
    attans oxå... jag som hoppades på att det kanske skulle kunna betyda att det blir tidigare än planerat... är dödligt trött på mina elefantfötter och svullna fingrar som gör skitont just nu... jaja... får väl bara vänta o se när hon behagar komma den lilla damen...
  • ebbebulan

Min son var beräknad den 29 april i våras. Var på besök hos bm den 21 april, måndag, o då var han fortfarande ruckbar, vilket han varit i flera veckor. Två dagar senare, onsdag, gick vattnet o sen föddes han på torsdag förmiddag. 

Det är nog väldigt individuellt o allt är förmodligen helt normalt, eller vad brukar era bm säga? Flört

Lycka till alla ni som går med magarna i vädret o väntar, det väntar en mysig tid.   

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • fiamalm

3 dagar innan förlossningen var han inte fixerad på förlossningen var han det då var jag i v 38.

• Caterinek

Min lilla tjej fixerade sig i vecka 30 jag är i vecka 40 har BF om 2 dagar...så även om bebisen fixerar sig tidigt behöver den inte komma innan...ibland fixerar sig de inte alls...

• AsianPearl

mitt första barn fixerade sig v. 26 och han kom v.36
    Mitt andra fixerade sig v. 20 och är i vecka 33 nu. Båda barnen låg långt ner men barnmorsakn säger att det inte ska påverka hur tidigt eller sent barnet kommer. vissa tycker bara om att ligga där.. :D

• tillymilly79

Min andra bebis var rörlig när jag kom in til förlossningen. Han fixerade sig när jag var öppen ca 6 cm. Min första fixerade sig i vecka 32 och kom en dag efter bf.

Svar på tråden hur tidigt har er bebis fixerat sig?