• reader

Hur känner/kände ni i vecka 6?

Jag är någonstans i vecka 6 (vecka 5+5 enligt grav.uträknaren). Har pyttelite ont i bröstvårtorna, i övrigt känner jag ingenting överhuvudtaget. Blir så nervös över att det redan gått åt skogen. Man läser ju om så många som fått tidigt missfall men där man inte börjat blöda förrän flera veckor senare. Hur känner/kände ni vid den här tiden, och hur utvecklades det veckan efter? Jag vet att alla graviditeter är olika, men att inte känna något alls verkar väl konstigt, eller? För övrigt hatar jag att vara så här orolig.. Längtar SÅÅ tills vecka 10-11 då jag ska till BM och göra ett första UL.

• Svar på tråden Hur känner/kände ni i vecka 6?
  • AnnaLilja

Jag känner precis likadant. Är i v 6 med andra barnet och är mer nervös för missfall nu än jag var med första... Har absolut INGA gravidkänningar alls. Mår toppen! Lite trött bara. Med dottern hade jag alla symtom man kan ha. Försöker intala mig själv att jag väntar barn inte missfall. Och att det är toppen att inte må illa....

• Majan78

Tur att det finns fler! Är också i v 6 och supernervös att bebis inte lever pga att jag inte känner någonting...  Har för mig att jag hade jätteömma bröst vid det här laget när jag väntade min första. Det enda som kan skvallra om att jag är gravid är mitt usla humör när det går mig emot...

♥ Go´ungen 12/2-07 ♥
  • Jenslund

En till i v.6, har lite ömma bröst då och då men det är allt...
    Svårt att inte vara orolig men med min dotter fick jag inte illamående förrän i v.8 så jag hoppas att det står bra till därinne ändå!

• idjos

jag hade jätte ont i brösten, liknande mensverk i magen, mådde illa som sjutton och va trött hela tiden..
    men sen åkte ja på en sjudundrans start på min graviditet också..

alla är vi olika, men är du orolig så kolla upp de hos din barnmorska eller åk upp akut. de gjord ejag när ja började blöda lite..
    ja tycker de är bättre att kolla upp saker så man slipper vara orolig i onödan...

• AnnaBia

här en till i vecka 6 å är trött,illamående, hungrig och kissnödig hela tiden!
    ska bara bli så roligt att uppleva detta igen att jag tar allt så positivt så möjligt.
    så länge jag slipper halsbränna så är jag glad!

• sofieann

Jag har lite ont i bröstvårtorna, men annars känner jag ingenting. Precis som förra gången
    Det enda som är annorlunda är att jag har förvandlats till ett monster som är på så dåligt humör att jag tom irriterar mig själv!!

• skrållan1978

är i vecka 6(snart i v7) och spyr som en gris, gjort i 1½ vecka, mått illa sen inna bim..... trött, humöret e piss, kissar jämt, mensvärk, hugg i magen, yr i huvet.... ömma bröst.

Nummer 6 i magen=)
  • AnnaBia
    skrållan1978 skrev 2009-01-01 18:34:23 följande:
    är i vecka 6(snart i v7) och spyr som en gris, gjort i 1½ vecka, mått illa sen inna bim..... trött, humöret e piss, kissar jämt, mensvärk, hugg i magen, yr i huvet.... ömma bröst.
    OJ! DET VA SOM TUSAN
    men se det positiva i det.. du är gravid :P
    hihi
  • Lyckis80

Är i v 5+6 och massa symtom som illamående, ömma bröst, trötthet mm. Men med förra barnet kände jag inget förrän v 8.

Svar på tråden Hur känner/kände ni i vecka 6?