• Pixboy

Nya Skoda Fabia Kombi vs Peugeot 207 SW

Som rubriken lyder. Sitter i valet och kvalet mellan nya Skoda Fabia Kombi och Peugeot 207 SW

Ni som är ägare till dessa är ni nöjda? Räcker 1,2 liters motorn till i Fabia kombin?

Alla åsikter är välkomna.

• Svar på tråden Nya Skoda Fabia Kombi vs Peugeot 207 SW
  • 2babiesmom

Jag personligen har bara dåliga erfarenheter av Skoda o dessutom en sån liten pyttemotor. Nä då skulle jag lätt ta Peugeoten

• RedTopaz

Jag skulle föredra Skoda framför Peugeot alla gånger efter egna och vänners erfarenheter. MEN jag tror en 1,2 liters är lite väl lite?

Mamma till Leo 051004 och gravid med son nr.2 BF 090219
  • 2babiesmom

Aa exakt, för liten motor! men jag hade inte valt skodan ändå =) Inte för några liter eller hästar i världen!

• RedTopaz

Haha, gamla skodor hade jag ALDRIG köpt men de som kommit de senaste ca 5 åren är av en helt annan kvalitet. Har två vänner med Skodor (dock octavian) som älskar dem, och två familjer med peugeot, en 307 och den andra vet jag faktiskt inte modellen på, men jäklar vad de har haft problem med sina bilar! Jag har kört peugeot ett kort tag och jag tyckte verkligen inte om den.
    Jag är iof allmänt negativ mot Peugeot, Opel, Seat och Hyundai..

Mamma till Leo 051004 och gravid med son nr.2 BF 090219
  • amalie79

Hade inte tagit en Skoda med sådan liten motor.

Kör inte Skoda, men väl VW Polo 1,4, ungefär samma bil och det är knappt att 75 hk motorn i min är något att ha

Så nej, inte med den motorn iaf.

• Pixboy

Tänkte exakt likadant innan jag provkörde en Skoda med lilla motorn. Fick nästan stanna och kolla vilken motor det var som satt i. Riktigt bra fart i den lille rackarn
    Men det är ju en sak att bara åka 2 pers i den, ska man ha med full packning blir det ju mer att släpa på.
    Hmm... tål att tänkas på

• racer x

Nyaste fabian är absolut en bra bil, men kanske gå upp till 1,4l motorn istället. Finns en 1,6l på 105hk också som jag har kört med dsg-lådan och den är riktigt pigg tack vare att den är snabbväxlad.

• Pixboy

Var ute och kollade lite mer. Med bara 2 vuxna i Fabia så märks ingen större skillnad mellan 1,2 och 1,4 liters motorn. Men kör man fulllastade så kommer ju skillnad märkas.
    Överlag så är Fabian ruskigt stor invändigt.

Peugeot 207 Sw är inte lika stor invändigt, främst är det baksätet som blivit litet för att få storbilskänsla fram, vilket är synd när man skall ha in barnstol där bak. Annars är Peugeot 207 Sw helt klart en snygg bil. Den var också skön att köra med en pigg motor. Glastak är såklart mums!

Svar på tråden Nya Skoda Fabia Kombi vs Peugeot 207 SW