• MFJG

Kan en hund??

Tror ni att en hund kan känna på sig när det är på G?
    Alltså när en förlossning är på intågande hos sin matte?

• Svar på tråden Kan en hund??
  • Med Bebis

Ja det kan dom nog har läst om hundar som blivit mer vaktande och mammiga om man säger =)
    Min vovve har vart sån igår och idag men kanske inte beror på det vem vet Räcka ut tungan
    Bf 4/2 

• MFJG

Ja jag är nyfiken på det där..Hade velat ha någon som fött barn som har erfarenhet och kan berätta om hur deras hundar reagerat innan förlossningen satt igång..

• CherryGirl

Ja det tror jag till 100%
    Min vovve var väldigt svansig efter mig de sista dagarna innan jag fick min dotter, han sov alltid hos mig på natten och följde efter mig överallt.
    Sedan så känner han när sambon får insulinkänningar också (sambon är diabetiker)
    De är smarta de små liven!

• MFJG

Tack för era svar!! Tycker sånt är så intressant

• Januaritösen

Kan tillägga att min katt har blivit extra beskyddande, eller vad man ska kallade det sedan jag blev gravid. Hon följer efter mig jämt, kommer och värmer min rygg när jag har ont, ska ha extra mycket gos och uppmärksamhet, märker direkt om jag är ledsen eller inte mår bra.
    Så de som säger att katter inte bryr sig om sin "familj" kan ju bara hoppa och studsa!

• frech3

håller med att en hund känner av när det är på G. Min hund svansar gärna efter mig lägger gärna sitt huvud på magen. och bara tittar när man har sammandragning. själv skall jag inte ha förran i slutet av feb. men har börjat känna av att något är nu på gång liksom min hund har me det hon sover gärna nedan för min säng och vaktar mig

Mamma till två underbara pojkar + pyret i magen
  • MFJG

Ja min vovve, lägger huvudet i mitt knä, ligger alltid i närheten..Följer mig också som en svans..Har han sovit så kollar han direkt var jag är..När jag har förvärkar då sitter han och tittar på mig, alternativt gnyr och sen slickar han på mig..
    Precis som han försöker lugna mig..

• Tusseluren

Min gammkatt har oxå blivit konstig, hon som i vanliga fall ligger på sin plats och sover har sen 3veckor följt efter mig HELA tiden och har inte tid att sova, om inte jag sover, hon har börjat leka(hon är 8år och leka för henne är helt OTÄNKBART), så hon känner på sig att nåt är på gång innom en snar framtid, såger åt henne ibland att det är inget på gång och att hon kan gå lägga sig, då gör hon det... Dessutom är hon helsvart, är man vän med svarta katter så är de beskyddande, på sommrarna så håller hon koll på barnen ute, kan fråga henne vars barnen är och då springer hon iväg o kikar, när hon har hittat dom kommer hon tillbaka o jamar.

Svar på tråden Kan en hund??