• anne h

Hur snabbt försvinner alkohol ur kroppen?

Hur snabbt försvinner alkohol ur kroppen på en vuxen man/kvinna?
    Om man hade 1.0 vid midnatt, fortsatte dricka efter det, men ponera det nu var 1.0, när är man åter nykter?

(nej, det handlar inte om mig, däremot om dem där mina barn är över helgen, de hade roligt i går kväll/natt, då de spelade nåt spel med alkohol inför barnen -tonåringar iofs- och blåste i alkoholmätare, den med mest vann Nu ska de köra först hem för att käka frukost, sedan till tåget med barnen!..)

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 10:52
    Fick veta för en stund sedan när jag pratade med äldsta att de drack tydligen fram till kl 3 i natt..

Kommentaren när äldsta ville att de skulle blåsa igen, före avfärd: "vi drack inte så mycket"
  • Svar på tråden Hur snabbt försvinner alkohol ur kroppen?
  • viseversa

jag skulle INTE låta mina barn sätta sig i en bil med någon som har druckit igår.

• Magnus80

Jag skulle personligen inte köra på hela dagen efter att ha druckit och varit berusad efter midnatt... Att veta exakt hur lång tid du måste vänta innan du får köra är enormt svårt eller omöjligt. Går man efter grundregeln (alkohol förbränning) 2 cl 40%-ig sprit i timmen och kanske lägger på 1-2 timmars vilotid så kan man känna sig ganska säker. Det tar ungefär 3 timmar att förbränna en starköl och 8-10 timmar för en flaska vin.

• Pysselgalningen

kolla här:
    www.iform.se/Crosslink.jsp&a=4455

Män och tunga människor blir alkoholfria tidigare än kvinnor.

Räknade härom dagen och jag fick över dubbelt så lång tillnyktringstid än sambon

• Magnus80

www.systembolaget.se/AlkoholHalsa/Alkoholsamhalle/baksmallaBolaget.htm
    Även om alkoholen har försvunnit ur kroppen så kan man må riktigt risigt och har ju kraftigt nedsatt reaktionsförmåga, är tröttare osv. Sedan har de som ska köra dina barn till tåget inte fått många timmars sömn inatt. Jag tycker att de får ta och betala en taxi för dina barn så att de tar sig till tåget, med tanke på att de själva har försatt sig i den situationen att de inte är i form att köra.

• anne h

finns inte en chans att de ska betala för taxi. Inte en suck... o dessutom ska de redan nu åka hem för att käka frukost, sen i em köra barnen -13, 16, 17 år gamla- till centralen mitt i Stockholm, från Huddinge.

• anne h

..de drack tydligen fram till kl 3 i natt, sedan gick äldsta dottenr och la sig, efter det vet vi inte vad som skedde..

hur F*N kan man sitta och göra sånt, när man har barn där? Undrar inte längre över varför kvinnans döttrar super skallen av sig (de är lika gamla som mina döttrar)

• MalinI
    anne h skrev 2009-01-01 10:13:56 följande:
    finns inte en chans att de ska betala för taxi. Inte en suck... o dessutom ska de redan nu åka hem för att käka frukost, sen i em köra barnen -13, 16, 17 år gamla- till centralen mitt i Stockholm, från Huddinge.
    Ska de åka till centralen så skulle jag be dom ta pendeltåget. Det tar väl max 15 minuter. Jag skulle inte ens ta  bilen in till centralen om jag slipper.

Ingen respekt har dom vare sig för dig eller dina barn. Hennes barn har nog redan börjat. 13 har nog de flesta tyvärr redan haft sin första fylla här.

Om dom ska skjutsa era barn dagen efter får dom väl sluta dricka i tid...
  • anne h
    MalinI skrev 2009-01-01 10:33:28 följande:
    Ska de åka till centralen så skulle jag be dom ta pendeltåget. Det tar väl max 15 minuter. Jag skulle inte ens ta  bilen in till centralen om jag slipper. Ingen respekt har dom vare sig för dig eller dina barn. Hennes barn har nog redan börjat. 13 har nog de flesta tyvärr redan haft sin första fylla här. Om dom ska skjutsa era barn dagen efter får dom väl sluta dricka i tid...
    han åker in till centralen med bil, så slipper han kliva ur och gå minsta lilla.. lat som  jag vet inte vad..

Ska prata med äldsta dottern, ifall hon kan få honom att låta dem ta pendeln.. fast han irriterar sig bara på när de säger minsta lilla negativa, tyvärr..
    Hans svar till henne när hon ville de skulle blåsa igen, före avfärd nu till frukosten; "Vi drack inte så mycket" ok.. i förhållande till vad, kan man då fråga sig? Hur de gör i vanliga fall? Skönt att mina ungar inte åker dit mer än ca 3-4 ggr/år iaf!
  • MalinI
    anne h skrev 2009-01-01 10:50:08 följande:
    han åker in till centralen med bil, så slipper han kliva ur och gå minsta lilla.. lat som  jag vet inte vad..Ska prata med äldsta dottern, ifall hon kan få honom att låta dem ta pendeln.. fast han irriterar sig bara på när de säger minsta lilla negativa, tyvärr.. Hans svar till henne när hon ville de skulle blåsa igen, före avfärd nu till frukosten; "Vi drack inte så mycket" ok.. i förhållande till vad, kan man då fråga sig? Hur de gör i vanliga fall? Skönt att mina ungar inte åker dit mer än ca 3-4 ggr/år iaf!
    Latmask. Nästan så jag skulle låta barnen åka själva. Fast är dom inte vana att vara i sthlm är det väl inget alternativ.
  • Jesspa80

huddinge till centralen är ju inte direkt långt, det klarar de galant själva med tåget.

Svar på tråden Hur snabbt försvinner alkohol ur kroppen?