• Monalisan

någon som sover i bäddsoffa?

pga vi kommer bo ganska trångt så funderar jag på o ge barnen varsit sovrum o jag själv ha en bäddsoffa i vardagsrummet. Men har faktiskt aldrig sovit i någon.....va tror ni? funkar det i längden?

• Svar på tråden någon som sover i bäddsoffa?
  • denna där

mina föräldrar sov på bäddsoffa när jag var liten tills vi flyttade till ett hus och det gick ju bra men personligen hade jag aldrig stått ut med att bädda den varje dag...

• Yohannan

Jag sover i bäddsoffa och tycker det funkar bra. Förstås lite jobb att bädda ihop och ut sängen men det går. Vi är trångbodda som du och sonen har fått sovrummet som sitt rum.

Se till att skaffa en soffa som har en bra madrass!

• Tjimtjom

Det tror jag. Men om jag vore du skulle jag skaffat en tjock bäddmadrass o drag-på-lakan, dels för komfort o dels för enkelhetens skull.

• Imox

gäller bara att hitta en skön soffa så är det inga problem!!

• Annica med A 03 och L 05

Jag och maken sover på bäddsoffa sen i somras! När vi möblerade om och tjejerna fick varsitt rum så sålde vi vår stora säng och tänkte köpa en ny, men vi har inte fixat det än. Vi har en 140 cm brev bäddsoffa som vi alltid har utfälld och på den har vi en ganska tjock bäddmadrass, som vi köpte ny. Se bara till att skaffa en bra bäddmadrass så ska det nog funka bra!
    Jag skulle ha gjort som du!

• Monalisan

har ni tips på bra soffor?? jag har kollat en från ikea som är som en hörn soffa...månstad? och en till tvåsits därifrån

• Esmiso

sov i bäddsoffa när jg och äldste sonen bodde själva. hade en liiiten tvåa, så han fick såklart rummet. Funkade alldeles utmärkt! Hade/har en från IKEA, minns inte om den heter Ektorp eller nåt liknande. Jäkligt bekväm iaf och känns inte sliten än efter ett par år.

• Esmiso

ps den är som en stor tvåsits, ska kolla om jag hittar den.

• Monalisan

tack! d va den jag kolla på ...tycker den är snygg oxå men va lite rädd att den skulle se sunkig ut efter ett tag ...men va kul du e nöjd med den!

• Esmiso
    Monalisan skrev 2009-01-01 11:10:18 följande:
    tack! d va den jag kolla på ...tycker den är snygg oxå men va lite rädd att den skulle se sunkig ut efter ett tag ...men va kul du e nöjd med den!
    eftersom klädseln går att tvätta och man kan vända på kuddarna både i ryggen och sitsen ser den fortfarande fräsch ut och är bekväm.
  • Monalisan

ska åka o kolla på den. tack! sen om man får större så kan man ju ha den i gästrum då.....låter kanon :)

• Esmiso
    Monalisan skrev 2009-01-01 11:14:43 följande:
    ska åka o kolla på den. tack! sen om man får större så kan man ju ha den i gästrum då.....låter kanon :)
    precis! Vi ska snart flytta till hus och den kommer vara toppen för övernattande gäster!
  • Monalisan

såg att ektorp hade en hörnbäddsoffa......någon som vet om den är lika bra?

Svar på tråden någon som sover i bäddsoffa?