• Tuvan07

behöver barnvakt i växjö!!

hejsan. Vi ska flytta till växjö nu i helgen. Vår dotter kommer gå på dagis men 2 tim varannan lör jobbar jag och min sambo tränar fotboll då. Så vi har behov av en barnvakt. Vart kan man hitta det? Vi känner inga i växjö. Vi funderar även på att sätta ut annons i tidningen, antingen barnflicka eller mormor/farmor sökes. Eller finns det dagmammor som hjälper till utöver dagis?? Nån som kan komma med råd o tips??
    tack för hjälpen mvh sandra

• Svar på tråden behöver barnvakt i växjö!!
  • Skogsflikkan

Nu bor jag inte i växjö, men här i kring där jag bor (örebro) så finns det natt/helg dagis. Då får barnen vara där om man jobbar på helgen, och inte kan lösa det på nåt annat vis... Kolla med kommunen, de har koll på det där. Eventuellt kan det stå något om det om du kollar på kommunens hemsida.

• Gurkan

Fast helgdagis får man nog inte för att pappa spelar fotboll...
    Att sätta ut en annons i tidningen kan ju vara bra, sätta ut något blad på campus med? Universitetet är fullt med studenter (bland annat lärarstudenter) som kanske inte skulle ha något emot att tjäna en extra peng?

• Busbellan
    Skogsflikkan skrev 2009-01-01 10:56:26 följande:
    Nu bor jag inte i växjö, men här i kring där jag bor (örebro) så finns det natt/helg dagis. Då får barnen vara där om man jobbar på helgen, och inte kan lösa det på nåt annat vis... Kolla med kommunen, de har koll på det där. Eventuellt kan det stå något om det om du kollar på kommunens hemsida.
    Jag bor ine heller i Växjö, men i Ljungby en liten bit därifrån.
    Nu vet jag inte hur reglerna är i Växjö, men här skulle man i alla fall inte få lämna på dagis om det var pga fotbollsträning.

TS:
    Kolla på www.grannar.se och se om du hittar nån barnvakt där
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Tuvan07

tack tack. vet inte heller vad det är för regler som gäller för fotbollen. men det är ju hans jobb. han gör ju inte utöver det så det kräver ju en hel del tid.

• FH Mamma

Alvesta har ju natt och helgdagis.

Vilka helger?

Jag har sonen hemma (4 år) varannan helg och han leker gärna med andra barn.

• Gurkan

Tuvan07 skrev 2009-01-01 11:02:46 följande:

tack tack. vet inte heller vad det är för regler som gäller för fotbollen. men det är ju hans jobb. han gör ju inte utöver det så det kräver ju en hel del tid.
    ber om ursäkt, förstod inte att det var hans jobb men om det är hans jobb så borde ni ju rimligtvis ha tillgång till förskola men frågan är om ni vill det eller om ni hellre vill ha en barnvakt de timmar.
  • Tuvan07

FH Mamma skrev 2009-01-01 11:04:32 följande:

Alvesta har ju natt och helgdagis.Vilka helger?Jag har sonen hemma (4 år) varannan helg och han leker gärna med andra barn.
    vet inte exakt vilka helger det kommer att bli än.
  • Tuvan07

Gurkan skrev 2009-01-01 11:11:19 följande:

Tuvan07 skrev 2009-01-01 11:02:46 följande:
    ber om ursäkt, förstod inte att det var hans jobb men om det är hans jobb så borde ni ju rimligtvis ha tillgång till förskola men frågan är om ni vill det eller om ni hellre vill ha en barnvakt de timmar.
    skulle ju hellre ha en barnvakt om mn hittar någon man trivs med. för då kan ju tuva få vara hemma.
  • FH Mamma

Tuvan07 skrev 2009-01-01 11:20:39 följande:

FH Mamma skrev 2009-01-01 11:04:32 följande: vet inte exakt vilka helger det kommer att bli än.
    När du vet kan du skicka meddelande om du vill.
  • Tuvan07

FH Mamma skrev 2009-01-01 11:22:03 följande:

Tuvan07 skrev 2009-01-01 11:20:39 följande:
    När du vet kan du skicka meddelande om du vill.
    ok tack.
  • xenaa

Det finns kvälls och helg dagis i växjö. Min son går på de dagiset, det är de enda i växjö.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • FH Mamma

xenaa skrev 2009-01-01 12:16:00 följande:

Det finns kvälls och helg dagis i växjö. Min son går på de dagiset, det är de enda i växjö.
    vad heter det? trodde alvesta hade enda nattis i området.
  • xenaa
    FH Mamma skrev 2009-01-01 12:20:59 följande:
    xenaa skrev 2009-01-01 12:16:00 följande: vad heter det? trodde alvesta hade enda nattis i området.
    De har öppet från 06-22  sen alla dagar på året.
    Heter Akvarellen.
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
Svar på tråden behöver barnvakt i växjö!!