• dossanova

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 4

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats.

Tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m29082541.html  (första tråden)

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m31853749.html (andra tråden)

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m34170982.html (tredje tråden)

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m36786707.html (fjärde tråden)

Nya medlemmar är självklart välkommna
    Jag undrar när får vi bli tre i familjen?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 4
  • dossanova

Var ute i sista sekunden, Men nu e nya tråden här

• Pysslig

Jag hittade hit direkt! Bra jobbat Dossanova.

Hoppas att alla hade en trevlig kväll igår och är lika sega som jag idag!!!

Flyttar med mig listan också så den är nära tillhands!

Väntrum:
    cizydizy76: ICSI nr 3
    Nylsa: IVF nr 3 efter sommaren eller insemination
    Pellan72: FET efter sommaren
    Jemema: IVF 2, prel äp v7
    Missne: IVF 2,5, prel ÄP v7, spraystart 12 januari
    Sommarlängtan76: IVF 1B, spraystart 14 jan

Sprayare: Glad
    dossanova: 2 IVF, 1 titthålsoperatin, sprutar med enanton depost

Sprutare: Kyss

ÄP: Skrattande

FET: Cool

Ruvare: Räcka ut tungan

Gravida:
    Pysseltjej: 1:a ICSI positivt 8/4, BF 16/12-08
    Fru Stjärnfall: 2:a IVF positivt 21/4, BF?
    Vickan I: 1:a ICSI positivt 5/5, BF 12/1-09
    Pysslig: IVF 2 positivt 9/9, BF 19/5-09
    Susmalm: IVF 3 Positivt 6/11, BF ?
    PannaAnna: FET 2 positivt 24/10, BF ?

Bebisar:
    Hope08- 1:a IVF positivt 21/2, BF 28/10-08. Flicka född 14/8-08
    Cakan5- 1:a ICSI positivt 22/2, BF 27/10-08. Pojke född 14/10-08
    Sniik- 1:a IVF positivt 1/3, BF 1/11-08. Pojke född 21/10-08
    Glitter-1:a IVF positivt 4/3, BF 6/11-08, Flicka född xx/xx-08
    Tiidjej- 1:a IVF positivt 20/3, Pojke född xx/xx-08

• Sommarlängtan 76

Gott nytt år!
    Jag har oxå hittat hit. Ny tråd och nytt år det är som gjort för en nystart.
    Tänk att man bara har en liten liten önskan inför 2009! Hoppas hoppas att det är vårt år nu! (alla vi som inte ännu fått flytta ner under gravida rubriken)
    Har precis tittat på vänner-maraton puhh, man kanske ska göra som Monica och Chandler och adoptera tvillingar Är det någon som har koll på om man fick reda på om de inte kunde få barn eller?
    Kram

• dossanova
    Sommarlängtan 76 skrev 2009-01-01 18:47:17 följande:
    Gott nytt år!Jag har oxå hittat hit. Ny tråd och nytt år det är som gjort för en nystart. Tänk att man bara har en liten liten önskan inför 2009! Hoppas hoppas att det är vårt år nu! (alla vi som inte ännu fått flytta ner under gravida rubriken) Har precis tittat på vänner-maraton puhh, man kanske ska göra som Monica och Chandler och adoptera tvillingar Är det någon som har koll på om man fick reda på om de inte kunde få barn eller?Kram
    Jag är ett vänner fan och ja, monica och chandler kan inte få barn. DOm fick reda på det efter flera försök. Chandler har svaga simmare och monica har en ojynnsam miljö i sin livmoder.. så praktiskt taget var det omöjligt för dom att få biologiska barn tillsammans..
  • Pysslig

Hej hej! Här är en annan som har degat framför TVn hela dagen och sett Friends!

• Missne

Jag har varit ute och åkt långfärdsskridskor hela dagen i strålande solsken och på underbara isar. Nu har jag dock däckat i soffan framför TVn.

• Sommarlängtan 76

åh vad härligt med skridskor! Här nere i Skåne är det långt ifrån möjligt att åka skridskor, men visst har det varit en underbar dag. Pga ett intensivt sjungande mellan ett och fyra inatt (Lips i julklapp) har vi bara suttit inne och degat och kollat TV. Var tom för trötta för att hämta den traditionella nyårsdagspizzan.
    Dossanova- tack för din vänner-info. Nu förstår jag. Lite roligt ändå att "Monica" är så gravid i sista avsnittet att de inte kan dölja det!

• dossanova
    Sommarlängtan 76 skrev 2009-01-01 22:37:01 följande:
    åh vad härligt med skridskor! Här nere i Skåne är det långt ifrån möjligt att åka skridskor, men visst har det varit en underbar dag. Pga ett intensivt sjungande mellan ett och fyra inatt (Lips i julklapp) har vi bara suttit inne och degat och kollat TV. Var tom för trötta för att hämta den traditionella nyårsdagspizzan. Dossanova- tack för din vänner-info. Nu förstår jag. Lite roligt ändå att "Monica" är så gravid i sista avsnittet att de inte kan dölja det!
    haha,, j ojag tycker oxå att det e roligt
Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 4