• PolarnOPyret

Make up store eller Face stockholm?

Jag har alltid köpt mitt smink på typ Kicks, Åhlens och H&M. Och har då hållt mig till de "vanliga" märkena, L'oreal, Isadora, Max Factor mfl.
    Men jag är trött på dessa märken, det händer liksom inte så mycket när det gäller färger och redskap o dyl.
    Så nu har jag börjat snegla lite på Make up Store och Face Stockholm, men har ingen som helst erfarenhet av deras produkter. Och deras hemsidor tyckte jag itne var så värst upplysande. Så nu undrar jag om ni har nån erfarenhet om dessa märken, positiva eller negataiva. Priser på deras produkter och sortiment, vart kan man köpa tex face of stockholm om man inte har en sån butik i sin närhet?

Sen vet jag att det ute i cyberrymden finns en massa bra bloggar och andra sidor där man kan få bra smink tips och tips på produkter. Har ni tips på sånna bloggar och sidor, snälla överös mig med dessa.

• Svar på tråden Make up store eller Face stockholm?
  • Min familj

Jag handlar på make up store. Det kostar, men jag tycker sminket är drygt och det finns sortiment och välja på. Älskar även att gå dit vid speciella tillfällen och bli sminkad

Har ingen erfarenhet om Face....

Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • ängelfrånhelvetet

Jag har varit på en sminkkurskvällgrej på Face för några år sen, och det verkligen jättebra. Visst, grejjerna är svindyra, men väldigt dryga och sitter verkligen en hel dag.

Vet dessvärre inte vart man kan köpa det förutom i deras butiker...

• Vickan I

Jag handlar också Make Up Store. Lite dyrt, men bra. Mkt att välja på och bra personal att diksutera produkter med.

Har också valt att bli sminkad där ngr ggr vid speciella tillfällen . Numera finns MUS på Kicks har jag sett om man inte har butik nära.

Ett tips är att boka ett sminktillfälle, kostar 500 kr (gjorde iaf) och då blir man sminkad och får en massa tips och de testar vilka prodkuter som passar din hy mm, plus att man får välja prodkuter för 500 kr sedan också ! Så sminkursen blir gratis kan man säga och så blir man snygg . Bra göra innan man ska ut en kväll tex.

• Ysta

Jag väljer MUS framförallt! Deras produkter är suveräna och efter att jag och kompisen upptäckte deras produkter så startade vi ett samarbete med dem för att få ut det till andra också
    Så gå in på vår blogg och sök på Make Up Store i sökrutan en bit ner på höger sida så hittar du massor om MUS och deras produkter
    tjockisbloggen.wordpress.com/

• rocketqueen

Enda jag gillar från Makeupstore är deras eyedusts, ögonskuggorna undviker jag eftersom de innehåller triclosan. Annars gillar jag FACE Stockholm bättre, speciellt vad gäller underlagsprodukter och borstar!

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
  • tossesnurran

jag har jobbat för båda. länge sen nu.. gillade pigmenten bättre i skuggorna på MUS, men underlagen bättre på face( men ärligt inget jag skulle ge mkt för det heller). Använder själv inget av det idag. Är själv ett fan av jane iredale mineral makeup. Absolut det bästa jag provat!( o jag har provat mkt...) triclosan kommer nog snart bli förbjudet i Sverige...

Svar på tråden Make up store eller Face stockholm?