• Cookie83

Får man verkligen börja klippa gräset kl 07.00???

Faaaaaaaaaaan va trött jag blir... Vi bor i en BR, allt är jätte lungt, och jag har ÄÄÄÄNTLIGEN börjat min semester, tydligen ingen annan

Idag väcks jag utav att nån irriterande kommun människa börjar klippa gräset på ett dagis precis utanför vårt sovrums fönster, ja och alla andra i huset också. Okej, han får gärna klippa gräset, men fasen inte kl. 07.00 på morgonen, och SPECIELLT INTE med en sån där jätte trimmer som man går om kring med, som väsnas så ofantligt jävla mycket så man dör...

Okej... mycket svordomar nu men jag är så pppiiiiiiipppppp förbannad så jag kan gå ut och styrpa honom rent ut sagt. Hade han inte haft hörselskydd på msig (vilket han borde knackat på och gett alla innan han börja...) hade jag mer än gärna gått ut på balkongen och skällt lite på honom. Till råga på allt så har han hållt på i nästan en timme snart... åhhh dumma dumma gärsklippemänniska.

Min fråga lyder; får man verkligen börja med sånt här kl. 7 på morgonen i ett vanligt bostadsområde? Han kunde väl åtminstonde väntat till 8-9, tycker jag ju, men de är ju min personliga åsikt.

• Svar på tråden Får man verkligen börja klippa gräset kl 07.00???
  • Nirnaeth

Här roar dom sig också med sånt!
    Vi har inte ens några gräsmattor, mer än en liten plätt på 4*2 meter, som absolut måste klippas 7 på morgonen. Dessutom springer det runt nån idiotnisse med en röjsåg bredvid också.

Fattar inte varför de måste göra det så himla tidigt?!

• MansonDust

Här åker de just utan för sovrummet kl 7 och klipper och har sig, väääldigt länge.

• Henrik28

Usch! Extremt irriterande.
    Vi hade ett liknande problem i vår förra lägenhet. Varje söndagsmorgon så kom kommungubbar och skulle städa efter helgens supande i innerstaden. Vi vaknade alltid mellan 07.00-08.00 av en idiot som använde en lövblåsare för att samla ihop skiten. Till slut var vi tvungna att flytta.
    Jag tror fortfarande att killen hade samhällstjänst...

• Cookie83

...nu är det dödstyst här igen, så man kanske borde försöka somna om och invänta nästa steg

Det är helt okej att klippa gräset som sagt, men hans dag måste väl innehålla andra saker man kan göra först liksom, som kanske inte låter så förbannat mycket till att börja med.

Sjukt är ju också att där han klippte, dagiset alltås las ner i dec... sedan i juni har dom gått här och enbart klippt, en bit i taget, vad är nästa steg liksom?

• Poena

Tror inte det finns något förbud mot det, så länge ni inte gjort upp några speciella regler i grannskapet.

Är det en vardag så tycker jag själv det är ok, en lördag eller söndag.. njaa..

• Åke Vilse

Det är ju vardag och de anställda måste utföra sina dagliga sysslor. De har ett schema att klippa efter och för att hinna med alla platser så måste de ju börja någonstans och de kan ju inte köra kors och tvärs genom alla samhällen för att inte störa de kringboende förtidigt.

De börjar säkert sin arbetsdag kl 6 på sommaren så var glad att de inte börjar redan då!
    Sedan ska ni väl vara glada att de klipper gräset . Det ser ju mycket trevligare ut, eller?

• Shoegal

Jupp, tyvärr får de det. Dessutom får sopf*ckingubbarna komma och hämta sopor strax innan 07 och stå med sopbilen på tomgång medan de går runt och samlar in sopor. Till på köpet har bostadsbolaget fixat fina små ställ för soptunnor där man ska slänga hushållsavfall så inte nog med att gubbarna ska gå runt och hämta de vanliga tunnorna, de ska stå i en evighet precis utanför vårat sovrumsfönster och ta de där hushållsavfallssoptunnorna. Jag bitter? Nej, inte alls Jag har allvarliga funderingar på att gå ut och bombardera gubbarna med vattenballonger

Men allvarligt talat. Vill inte sopgubbarna ha lite sovmorgon de också? Vill de gå upp i ottan för att börja sin soprunda? Varför kan de inte ha normala arbetstider så att vi som vill sova lite längre (iaf till 08) kan få göra det?? Samma gäller vaktmästare som tydligen måste bygga staket, klippa gräs, rensa löv, sopa grus osv kl 07. Snöröjning kan jag förstå, det måste göra innan folk ger sig iväg med sina bilar, men klippa gräs? Går det verkligen inte att lägga lite senare på dagen??

• lenka

Ring kommunen och fråga. Men tänk på att be snällt att börja lite senare om de tänker klippa fler ggr under din semester. Är du irriterad och skäller så kanske de börjar 6 nästa gång :-O

• Cookie83

Jag menar ju de, ha ha ha de måste väl finnas annat på schemat som de kan göra?

• Cookie83

Ja ja de är inte världens grej, nu är de glömt, de va ju bara när jag vakna utav det som jag va smått irriterad. Orkar inte hålla på att ringa kommunen och sådär, gjort är gjort... man får väl hoppas att de dörjer några veckor innan de kommer igen nu då.

Svar på tråden Får man verkligen börja klippa gräset kl 07.00???