• Amor86

Gått upp i vikt efter jag slutat med amf.

Det var två månader sen jag rörde amfetaminet, och jag ha nu gått upp allt som jag så snabbt o lätt gick ner tack vare drogerna. Detta gör att ajg mår skitdåligt och har ångest hela tiden för min kropp. grejen är den att jag redan är ganska överviktig, och amfetaminet gjorde ju att kilorna bara rann av, men nu är jag tillbaka på ruta ett.

Jag vet inte vad jag ska göra, suget blir så starkt till att just kunna bara kliva på tjacktåget ett par veckor till för att gå ner i vikt, men samtidigt blir d världens svek gentemot mig själv. Jag är verkligen fånge i min kropp, och jag är trött på o ha det såhär, det pissiga är att tjacket bara är en genväg, och de leder till massa skit, men ibland har man inte tålamod nog att ta det i den takt som behövs.

• Svar på tråden Gått upp i vikt efter jag slutat med amf.
  • SarahA

Träna? Gå till gymmet när du känner att du är deppig.
    Gör gymmet till din nya drog och satsa på hälsosam och bra mat.

• rebound

Amfetamin är en fungerande genväg, men det är inte lösningen.
    Det spelar ingen roll hur många kilon du skakar av dig med pulvret, det är din livsstil som har gett dig dom till att börja med, vill du inte ha kilon förändra resten av livet och joja inte med pulver för det funkar inte.

• idiblon yes

dogcatbird skrev 2009-01-01 14:29:00 följande:

Du får tänka på vad som är värst, knarkare eller fet. Och välja.
    Då hade jag valt att vara knarkare. MEN det är inte så att det inte finns alternativ. Om du har bråttom, vilket du säkert har, så kan jag rekommendera pulverdiet (hehe, alltså typ Nutrilett) för då går man ner snabbt, men sen kommer kruxet med att hålla vikten. Men det kan vara lättare när man fårr lite motivation, iallafall. Eftersom du har gått upp snabbt så sitter ju inte kilona som berget, om man säger så.
  • mina45

Skit i vikten o tänk på ditt mentala mående istället. Hur du än vänder ovrider på det kan det inte vara bra att ta genvägar till att få den kropp man önskar sej.
    Gör istället saker som du mår bra av.
    Har levt i missbruk i mer än 30år o är idag jätte-sjuk o jag lovar att om jag vetat det jag vet nu hade inga droger i världen kommit in i min kropp.
    Det är inte värt din hälsa ens lite.....

• SIMONSåISAKS mamma

jag väger idag 30 kilo mer än när jag missbrukade,men jag mår fan så mycket bättre och jag vet ju att jag kan röra mig mer och gå ner i vikt,fortsätter du med den där skiten så förlorar du ju så mycket mer än du vinner genom att gå ner i vikt.Tillslut skiter sig allt,SNÄLLA SLUTA MEDANS DU KAN!

Svar på tråden Gått upp i vikt efter jag slutat med amf.