Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Sannlycke

Blöder ifrån naveln på 13-dagars bebis..

Navelstumpen lossnade för en vecka sedan då han var en vecka gammal, men sen dess kommer det lite blod ifrån naveln, idag hade det t.o.m kommit blod på blöjan, det luktar inget och ser inte rött och irriterat ut runt omkring. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Blöder ifrån naveln på 13-dagars bebis..
  • Michisen

Tvätta bara bort blodet så sköter det sig själv!
    Så var det med min sons navel med, jag blev livrädd först, men det är helt naturligt och jättevanligt!

Grattis till nyfödingen!

• viseversa

topsa med en blöt tops och sen torka rent med en torr.Det läker ihop efter ett tag.

• Tvåbarnsmor

Har en 15 dagars bebis hemma och hans navel lossnade dag 9 och blödde också efteråt, frågade på bvc och dom sa att det är en artär som inte riktigt dragit ihop sig och att det inte är farligt alls. Däremot ska du kika i naveln om det ligger någon "bit" kvar för då är det därför det blöder.
    Oftast är det bara en artär som inte dragit ihop sig helt.
    Kan tillägga att min pojks navel blöder inte längre så det slutar ju :)

• Sannlycke
    Tvåbarnsmor skrev 2009-01-01 18:39:22 följande:
    Har en 15 dagars bebis hemma och hans navel lossnade dag 9 och blödde också efteråt, frågade på bvc och dom sa att det är en artär som inte riktigt dragit ihop sig och att det inte är farligt alls. Däremot ska du kika i naveln om det ligger någon "bit" kvar för då är det därför det blöder.Oftast är det bara en artär som inte dragit ihop sig helt.Kan tillägga att min pojks navel blöder inte längre så det slutar ju :)
    Skönt att höra, verkar vara helt normalt.
Svar på tråden Blöder ifrån naveln på 13-dagars bebis..