• alvinett

ursinnesattacker

Jag har en 18 månaders kille som alltid haft en väldigt stark vilja, MEN NU, den sista veckan, vet jag inte vad jag ska kalla det. han kan börja skrika, vråla, helt hysteriskt till synes utan anledning. han vill bli buren, fast ändå inte. när han vill ned och jag ställer ned honom är han så ledsen och samtidigt arg så han bara ligger och skakar. skriker tills han kräks. jag bär, och bär, och bär, gör allt för att undvika hans utbrott. jag känner mig maktlös eftersom inget jag gör hjälper, jag pratar, vyssjar, försöker med böcker, locka med russin, (som han älskar) men det känns som om jag inte får någon kontakt med honom. vill ju så gärna hjälpa. känner mig kass. han kan ropa efter mig fastän jag går och bär på honom. vill titta säger han och pekar men åt olika saker hela tiden. han har ioförsig varit sjuk och är nog lite utslagen efter det, jag får som sagt bära hela tiden. 4-5 timmar i sträck ibland. kan inte gå på toaletten utan att han blir jättefrustrerad. är så trött i kropp och sinne. han kan bli jätteilsk mot mig åxå, nypa mig eller slå mig, kastar allt runt omkring sig. (herregud, det här låter inte som min son, fast det är det just nu) är det någon som haft/har det såhär? någon som har något råd eller hopp att dela med sig av? puh.

• Svar på tråden ursinnesattacker
  • Teskedsmamman

De flesta barn blir sådana här runt 18 mån

Min kille som blev 17 mån igår håller på så där också och mina andra två söner har också varit sådana

Det går över, försök att andas igenom hans utbrott, ignorera utbrotten och försök få lite avlastning, åk själv till ett fik och läs en tidning och ta en kopp kaffe  alldeles ensam förösk att inte avleda honom, utan så långt om länge bara följ honom, då lindrar du det bäst. Han är som mest frustrerad och vet inte själv vad han vill.

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
Svar på tråden ursinnesattacker