Jamen det är klart, att jag inte tänkte på det!
Att du har en liten gubbe i gubbens huvud och VET precis vad han gjorde och varför.
Ja, du sa ju att du VET att han gjorde det på ren jäkelskap...
Nä, det var inte så farligt. Det är inte så farligt att köra 50 på 30-väg heller, speciellt om det inte är några poliser ute.
Jag suckar inte, men tycker att det är tråkigt att en del bara vill ha medhåll utan att skriva det i TS. Som i princip ropar PÅHOPP så fort man inte håller med.
För att tala i klarspråk tycker jag att du brast i ditt omdöme, som förälder och som vuxen som går till en stängt skidbacke - oavsett storlek på backen.
Speciellt när du tom säger det öppet att ni saknar snö, vilket är liktydigt med att pistmaskiner körs även i minibacken. (Sant som det är sagt att storleken inte har någon betydelse)
Så , till nästa gång, skriv redan i TS att du bara vill ha medhåll.
h81 skrev 2009-01-01 22:18:53 följande:
ojojoj... vi har två backar i våran skid"anläggning" o han åkte enbart bort dit där vi höll till eftersom han såg att vi var där... sen åkte han ju tillbaka i lika rasande fart (precis som dom kör som idioter upp o ner för backen bland alla skidåkare med sin fyrhjuling dagtid) vi känner till han sen innan o han har rykte om sig att vara allmänt sur o otrevlig så rädd blev han då rakt inte kan jag lova er....såklart man inte drar ut i backen efter stängning i tex lindvallen (där har dom dessutom skyltar som klart o tydligt talar om vad som inte är tillåtet) men i en liten anläggning med två backar som drivs ideellt o man kanar några åk i ena kanten... nja.... jag vet inte riktigt, det tycker jag nog inte gör så himla mkt....-speciellt- inte som det inte finns en endaste liten lapp om att det inte är tillåtet!! om dom nu skulle haft problem med detta sen innan BORDE dom ju kunna få upp en skylt om det???dte är en liten stad o vi vet ju att andra gör samma sak om ingen snö finns.. o som jag skrev förut var vi ju där häromdan när FYRA andra gubbar var där o DOM sa inget... borde dom inte gjort det då om det nu var otillåtet???herregud, cuthalion: jag tänkte inte att det fanns en risk att han skulle köra över oss.... (då hade vi väl aldrig gett oss upp i backen heller??? vi är inga idioter!!!) det var hans fart jag reagerade på!!! eftersom jag förstod långt innan han kom nära att han bara kom för att han hade sett oss så att säga.... en vanlig SNÄLL TREVLIG person som ska säga till någon hade nog helt lugnt åkt fram o bara sagt att "ni får gå härifrån det är inte tillåtet o vistas här efter stängning" INTE åkt dit som en tok o gapat!!ladyrosenfjoll: som sagt har vi ingen snö här där vi bor, då brukar vi åka i pulkabacken... o det är klart alla vet att pistmaskinerna körs då?? nu var det ju inte DET detta handlade om utan hans otroligt otrevliga bemötande, jag skrev ju som sagt att man INTE sätter sig i pulkan där det är nypistat/pismaskinen håller på/eller dom sprutar snö... khizzle78: ...*suck för hur en del trådar drar iväg på fl*