• MyStar

2 månader och dreglar redan... konstigt?

vår 2 mån dreglar redan mycket... inte lite tidigt eller helt ok?

ngn mer?

• Svar på tråden 2 månader och dreglar redan... konstigt?
  • nattuggla

Kankse tänder på gång, mina döttrar har fått tänder tidigt:)

• MyStar

hur gamla var de o när började de dregla?

• nattuggla

Minns inte exakt, en av tjejerna var 3 mån. när hon fick tanden, dregla flera veckor före.

• Maddizen

min lilla son dreglade jätte mycke mellan 1-3 månader.
    inga tänder än, nu e han 5 månader

(¯`°?.¸ ღ♥ Karl-Casper 060516 Theo 080722 ♥ღ¸.?°¯)
  • Omnia vincit amor

Min lilla greglade oxå sen födsel känns det som dock inga tänder. De kom nu i 8mån o nu dreglar hon inte alls längre. Helt ok antar jag

• Leija

Min son dregglade hur mycket som helst vid den åldern, men nu har det lygnat sig lite. Fick höra att det var helt normalt!
    Behöver inte vara tänder heller, utan dem dregglar ändå =)
    Men det KAN ju ändå vara tänder..

• Dahlia

Vår son började dreggla massor när han var två månader. Man fick byta kläder på han flera gånger om dagen om man inte hade dreggelhaklapp på honom.
    Han är nu 7½ månad och dregglar fortfarande men inte i samma mängder, däremot har det inte kommit några tänder ännu!

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är vår lille Eddie här
  • LindaSundberg

Hmm när man beskriver en bebis eller hör någon beskriva en bebis så dyker alltid ordet dreggel upp. Bebisar skiter, äter, sover och dregglar det är deras grej ;) Sen är det klart att tänder kan komma tidigt också vet man ju aldrig men så skoj att se att alla tror alltid det är tänder när bebisar dregglar fast det är det de gör. Mio började dreggla tidigt också men fick tänder först vid 9 månader.

• pysselpussar

Min son började dreggla när han va bara ett par veckor.. Alla sa att det är tänderna som kommr tidigt!! Tji fick dom, för nu kommer den första gadden och han är 7 månader Och dregglar som aldrig förr...

Har köpt dreggellappar från danska Pippi, som jag tycker är toppen! Suger upp det mesta, prisvärda och jättesnygga!

• Eliasmamma85

absolut inte för tidigt :) min son som är 2 månader dräglar med en massa och blåser bubbler :)

• Mamma Maj08

Min dotter har dreglat från start....nu är hon 7 månader....äger 2 tänder ó dreglar mer än någonsin....
    hon nästan spottar ibland....använd dregelhaklappar....lätt att byta....

• Beccabecca

Båda mina barn började dregla tidigt. Sonen fick tänder först vid nio månader.
    Enligt bvc händer dreglandet ihop med munnens utveckling och ljudformandet snarare än tänderna, men de kommer ju ofta i samma veva ändå.

• jungfru76

Vår kille började dreggla redan vid 3 mån men sen kom inte dom första tänderna förrän vid 6 mån så det behöver inte betyda att dom kommer nu;)

Svar på tråden 2 månader och dreglar redan... konstigt?