• Muneca

Korsett efter förlossning? Ni som vet, please skriv!

Hej här har ni ytterligare en förstföderska..

Jag har läst ngnstans att man får ta på sig en korsett efter förlossningen, stömmer detta?
    Får man den då på förlossningen eller ska man ta med sig egen?
    Om det är så att det är fritt val på detta, vad är det som är bra med korsett och vad är det som inte är bra?

Tacksam för svar! God fortsättning på er alla därute!

• Svar på tråden Korsett efter förlossning? Ni som vet, please skriv!
  • LindaSundberg

Vad ska man med den till? :S

• Cia o krabaten

Aldrig hört talas om nån korsett.
    2barn och iofs 2 snitt, men det borde väl kvitta.

• Blå Flygare

ALdrig hört om. Ett barn fött vaginalt.

• Frisören

Korsett är kanon!
    Du får den inte av sjukhuset och måste ta med dig din egen.
    Den hjälper till att stödja upp det som behövs ( kan vara en hel del när man är nyförlöst =) ) Dessutom avlastar den bukmuskulaturen och huden tjtas till snabbare=).

Jag hade ingen tillgång t korsett så jag använde gördel ist. inte det ulltimata men det dög!

• Muneca

En kollega som jag arbetade med i somras talade om det för mig, sen snappade jag upp det i ngn tidning... men har ingen kontakt med kolegan idag och glömt vilken tidning det var jag läst. Eftersom man aldrig gått igenom det förr så vet man ju inte heller hur det går till och om andra haft det, eftersom jag inte heller hört så mycket mer om det mer än de två tillfällen som jag beskrivit :S

• Muneca

Frisören skrev 2009-01-01 20:45:32 följande:

Korsett är kanon! Du får den inte av sjukhuset och måste ta med dig din egen. Den hjälper till att stödja upp det som behövs ( kan vara en hel del när man är nyförlöst =) ) Dessutom avlastar den bukmuskulaturen och huden tjtas till snabbare=). Jag hade ingen tillgång t korsett så jag använde gördel ist. inte det ulltimata men det dög!
    Vad får man tag i en sådan då?
  • Winglur

Frisören skrev 2009-01-01 20:45:32 följande:

Korsett är kanon! Du får den inte av sjukhuset och måste ta med dig din egen. Den hjälper till att stödja upp det som behövs ( kan vara en hel del när man är nyförlöst =) ) Dessutom avlastar den bukmuskulaturen och huden tjtas till snabbare=). Jag hade ingen tillgång t korsett så jag använde gördel ist. inte det ulltimata men det dög!
    Hur kan en korsett få huden att tajtas till snabbare?
  • mamita

Hej, det är väl mest utomlands, vet att man kan köpa en vanlig "gördel" på tex Lindex, jag köpte en trosa med rejäl gördel som jag använde efter förlossningen med mina barn och kommer göra likadant denna gång.

• LindaSundberg

Haha vet att min mormor tjatade om något sådant när jag var gravid för så gjorde minsann hennes mamma på henne efter hon fött.

• Prinsessan Leia

aldrig hört talas om..

• Frisören
    Winglur skrev 2009-01-01 20:47:17 följande:
    Hur kan en korsett få huden att tajtas till snabbare?Helt rätt, jag var lite snabbare i skriften än i tanken. Det sägs att den får huden att dra ihop sig bättre. Tänk själv att ha en hängmage som dinglar varje dag, såklart huden blir svårare för huden att dra ihop sig, än om man har något som stramar åt från början. Det är inget vetenskapligt, men logiskt för mig=)..

Jag har köpt min gördel på Babyland, men du kan ju kolla blocket.
  • Winglur
    Frisören skrev 2009-01-01 20:52:46 följande:
    Helt rätt, jag var lite snabbare i skriften än i tanken. Det sägs att den får huden att dra ihop sig bättre. Tänk själv att ha en hängmage som dinglar varje dag, såklart huden blir svårare för huden att dra ihop sig, än om man har något som stramar åt från början. Det är inget vetenskapligt, men logiskt för mig=).. Jag har köpt min gördel på Babyland, men du kan ju kolla blocket.Ok. :)
  • LindaSundberg

Hmm en fråga bara, är det försent med gördel efter 10 månader haha?

• rasmusomiranda

tror korsett är bra efter förlossning eller gördel
    gjorde bukplastik o fettsugning för ca 1 år sen o då fick man en byxgördel.. huden stramades åt snabbare.. och var otroligt skönt slapp känna att man var slapp..hahaha

• Mamma till två mirakel

Korsett ska va kanon,jag har beställt en från www.butik21.com kostar 249:- de jag känner som haft har varit mkt nöjda dessutom säger vissa bm att det ska va bra för hållningen mm..

(¯`°?.¸ ღ♥ Nedräkning pågår,2 dagar till BF ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Korsett efter förlossning? Ni som vet, please skriv!