• Zemcia

navelbråck hos oförsäkrad valp

Finnsen oförsäkrad valp med navelbråck, hur mycket ligger en sån operation på om den nu blir nödvändig? Och kommer försäkringsbolaget att höja försäkringsavgiften pga detta?

• Svar på tråden navelbråck hos oförsäkrad valp
  • Pappatilltwins

Försäkringbolaget behöver väl inte ens veta detta??
    Inte ringer jag mitt bolag om varenda krämpa om jag inte kan få ut på försäkringen.

Det är ganska dyrt att operera hundar överhuvudtaget. MEn det är en ganska enkel operation om det är ett litet bråck så ring runt och fråga.
    Räkna med 2-3000kr ungefär. Du kan nog komma undan billigare om du hittar en privat veterinär som kan göra det jämfört med en klinik

• Zemcia

Pappatilltwins skrev 2009-01-01 23:09:19 följande:

Försäkringbolaget behöver väl inte ens veta detta?? Inte ringer jag mitt bolag om varenda krämpa om jag inte kan få ut på försäkringen. Det är ganska dyrt att operera hundar överhuvudtaget. MEn det är en ganska enkel operation om det är ett litet bråck så ring runt och fråga. Räkna med 2-3000kr ungefär. Du kan nog komma undan billigare om du hittar en privat veterinär som kan göra det jämfört med en klinik
    ok, jo jag vet men de har dessvärre varit hos en veterinärsom konstaterat navelbråck och om försäkringsbolaget får tag på det pappret så är det väl försäkringsbedrägeri?
  • Zemcia

fast tekniskt sett så lider väl hon inte av det så de kanske inte bryr sig?

• Viewsonic

Zemcia skrev 2009-01-01 23:05:10 följande:

Finnsen oförsäkrad valp med navelbråck, hur mycket ligger en sån operation på om den nu blir nödvändig? Och kommer försäkringsbolaget att höja försäkringsavgiften pga detta?
    Är hon oförsäkrad hos kenneln? De hade inte försäkring på kullen?
  • Zemcia

Viewsonic skrev 2009-01-01 23:28:55 följande:

Zemcia skrev 2009-01-01 23:05:10 följande:
    Är hon oförsäkrad hos kenneln? De hade inte försäkring på kullen?
    det var tydligen ingen seriös uppfödare, det är en person i minnärhet som köpte valpen, jag vet jag är lika förbannad. Den genomgick vetbesiktningen som valp hos uppfödaren utan anmärkning. Jag undrade också om de inte var dolda fel försäkrade men det står inget om det i papprena de fick med.
  • Lilja0709

Min moster har just köpt en hund med navelbrock -i veterinärbesiktningen är det upptaget men det står att det inte ska orsaka något problem för valpen så det kanske inte är något problem för den här valpen heller i och med att det inte blivit någon anmärkning....

• Viewsonic

Vi har haft två hundar med navelbråck utan att operera det.

• Zemcia

på det viset, dåså, då ringer vi och försäkrar imorogn.

• Pappatilltwins

Är det en registrered uppfödare eller?
    Om personen föder upp hundar och på ett "näringsmässigt"sätt så räknas denna som företag oavsett om de har kennelnamn eller inte.
    De går då under konsumentköplagen och de har tre års garanti på valpen.
    Har ni ringt och berättat om navelbråcket? Tänkte om säljaren kan tänka sig att få ner i pris och att ni får tillbaka en del.

• köttbullelydnad

Min hund är 3 år och då fett åkt ner i naveln och gjort den större och risk finns för allvarligt bråck är det dags för operation. Typ. Vi kollade upp vad det skulle kosta hos vår fd veterinär och det låg på ca 3000,- Hur mkt försäkringen vi har på honom tar av detta har jag dock inte hunnit kolla upp, men ska göra det så snart alla dessa förbenade röda dagar försvunnit i kalendern.

• ja88

Försäkringarna täcker inte navelbråcksoperationer.

Svar på tråden navelbråck hos oförsäkrad valp