Du som har måndag-fredag jobb..
Skulle du vilja ha oregelbundna arbetstider?
Och varför i sånnafall?
Skulle du vilja ha oregelbundna arbetstider?
Och varför i sånnafall?
Jobbar måndag-fredag med flex som är superbra! Vi måsta vara där mellan 9-15 sen flexa vilket gör det lättare för mig och sambon då vi jobbar på samma företag just med hämt/lämn dagis!
Nej, jag har haft oregelbundna tider hela mitt liv och tycker att det är lyxigt med det "inrutade" liv jag lever nu. För första gången på 20 år har jag haft "jullov" och kunnat fira nyårsafton. Känner mig mer "normal" nu när jag är ledig varje helg när jag tidigare aldrig var ledig om helgerna, aldrig hade semester, jobbade typ dygnet runt.
Så detta är lyx för mig. Dock tror jag att jag nog kommer att tröttna på det inrutade livet om ett tag då jag egentligen inte gillar "same procedure every day, every week...."
Jobbar nu som lärare och tycker arbetstiderna är bra. Jobbade tidigare inom restaurangbranchen och tyckte att det var jobbigt med helg och kvälls jobb.
Skulle vara skönt att vara ledig en vardag nån gång!
Nej, absolut inte. Jag har tidigare jobbat i hemtjänsten och hatade att vara tvungen att jobba på helger och röda dagar ... när resten av familjen var lediga. Jag önskade sååå att få ett annat jobb med vanliga kontorstider, så jag är överlycklig nu att jag har fått ett sådant jobb.
Nej tack. Verkar heljobbigt att behöva pyssla med arbets- och dagistider hit och dit.
Jag jobbar dagtid som pers. ass. och längtar tills jag får börja jobba oregelbundna tider istället.
Jag tycker helt enkelt bättre om att jobba oregelbundna tider.
Nej. Jag är väldigt glad och tacksam över att jag slipper jobba helger och kvällar.
Nej.
Visst, ibland kan jag önska att jag hade ett flex-jobb, men på det stora hela tycker jag det är skönt att ha fasta tider. Och att slippa jobba kvällar och helger.
Absolut inte!
Jag har jobbat skift i ungefär 5år och har nu äntligen kommit bort från det och aldrig mer. Beredskap däremot är jag beredd på i framtiden men aldrig mer lika regelbundet oregelbundet som förut. Känns så skönt att få ha ett normalt socialt liv igen.
Nej, jag tycker det är underbart att jobba dagtid, att veta att man är hemma på kvällarna, helgerna och alla röda dagar.
Nepp. Jag har flextid och arbete under eget ansvar vilket innebär att visst arbete kan jag utföra hemma, jag kan jobba sent nån kväll och gå hem tidigt nån dag osv osv. Dessutom har jag en bra lön och har inget behov av att jobba ob-tider.
Nej, jag har så flexibelt jobb ändå, kan ofta jobba hemma och/eller på kvällar eller helger om jag behöver vara ledig på dagen en vardag.
Har alltid tidigare jobbat skift, visst det är bra med lediga dagar mitt i veckan och en förmiddag då och då ledigt men det går ju absolut inte upp emot att få vara ledig varje helg, röda dagar etc och att alltid sluta 15.30.
Nej, det är skönt att alltid veta när man är ledig och inte. Och så är det skönt att kunna komma och gå som man vill, så länge jobbet blir gjort. Det är svårt att jobba så om man har ett schema.
För varje arbetad helgdag blir det en dagisdag mindre, det är värt en del!
Nix, never!
Been there, done that som man säger. Känns som att jag har slitit huns på ob-tider under studieår och åren innan dess. Nu är det skönt att få vara ledig röda dagar, helgdagar och klämdagar och kunna träffa släkt och vänner utan att behöva tänka på jobb.
Never!!!! Är lärare och vill ha mitt långa sommarlov, jullov, november, sport och påsklov.
Nej, verkligen inte. Vem vill jobba på kvällar, helger, julaftnar och så vidare? Och mitt jobb är såpass flexibelt att det inte är några som helst problem att springa ärenden, gå till BM, frissan, banken whatever om jag behöver det. Jag har oreglerad arbetstid och vi kollegor ställer alltid upp för varandra.
Jag tycker faktiskt att det är obegripligt varför man tykcer att det är "skönt att vara ledig en vardag"? Vad gör man med en ledig tisdag som man inte kan göra på en ledig lördag?