• Anonym

Är jag shoppingberoende?

Jag har hela tiden ett starkt sug att shoppa.
    Jag vill shoppa varje dag.
    Det spelar ingen roll om jag bara shoppar en topp eller något för en hundring eller så, jag blir jättenöjd då.
    Jag får en riktig kick av att ut och shoppa, främst bara kläder.
    Nästan varje dag.
    Ena dagen kan jag shoppa för 2000:-
    Andra dagen för 100:- bara.
    Men suget består. Vad tror ni?

• Svar på tråden Är jag shoppingberoende?
  • Licens To Kiss

God på god väg. De kommer öka. Snart är du inte nöjd med toppen utan ska ha byxor till, ökar med väska till och skor osv.
    Ta tag i hjälpen redan nu.

• Anonym

Tror du saknar nått i din vardag men tro och det hjälper ju tillfälligt att fylla deta rum men tänk vad det igentligen är som tynger dig.

Jag har dina tankar ibland men i perioder men e väll att jag känner saknad att få vara som mina vänner. Ha snygga kläder hänga på krogen. se ut att vara en mamma med koll. För vissa kläder skriker verkligen jag gick och blev mamma och glömmer därför fixa mig själv då jag vill ge min dotter allt

• Anonym

Anonym skrev 2009-01-02 01:32:03 följande:

Tror du saknar nått i din vardag men tro och det hjälper ju tillfälligt att fylla deta rum men tänk vad det igentligen är som tynger dig.Jag har dina tankar ibland men i perioder men e väll att jag känner saknad att få vara som mina vänner. Ha snygga kläder hänga på krogen. se ut att vara en mamma med koll. För vissa kläder skriker verkligen jag gick och blev mamma och glömmer därför fixa mig själv då jag vill ge min dotter allt
    Det kan mycket väl stämma, jag har inga vänner som jag träffar. Har bara min sambo. Kanske är därför..
  • Anonym (J)

handlar du över dina tillgångar? eller räcker pengarna till allt annat som dom måste räcka till i första hand? jag kan absolut känna igen mig i det du skriver, men ser det mer som en hobby... Så länge pengarna räcker till mat, hyra, räkningar, bensin, alla barnprylar som behövs etc så ser jag det inte som ett problem.

Men det är klart, att du ens har börjat tänka att det skulle va ett problem kanske är ett första steg på vägen... (Eller andra, kanske är mitt förnekande som är första steget...)

• Anonym (prinsess)

Ett problem blir det ju om du inte har råd att shoppa i den takt du gör. Själv shoppar jag mer än gärna, inte varje dag längre (hinner inte till affärerna).
    Jag kan också få en kick av att shoppa. Vet inte varför men det är ju så nice med nya grejer/kläder/skor/väskor/smink.....
    Men, jag shoppar aldrig över mina tillgångar. Tar absolut inga lån/krediter och har alltid pengar till räkningar, mat, fika, cigg osv.

• Verkligen

Du låter som jag..Och nu när jag går hemma så är suget bara större... Jag kan inte gå hemifrån om dagarna, men då köper jag nästan dagligen nåt från nätet..
    Jag har iaf listat ut att det måste röra sig om nån slags tröstshopping, och det blir svårt att bryta mönstret..
    Vet inte hur jag ska dra ner på shoppandet..
    Att köpa kläder,skor,smink och andra grejer för 5- 7 000 per månad är ingen konstighet för mig just nu...

• Anonym

Verkligen skrev 2009-01-02 13:17:22 följande:

Du låter som jag..Och nu när jag går hemma så är suget bara större... Jag kan inte gå hemifrån om dagarna, men då köper jag nästan dagligen nåt från nätet..Jag har iaf listat ut att det måste röra sig om nån slags tröstshopping, och det blir svårt att bryta mönstret..Vet inte hur jag ska dra ner på shoppandet..Att köpa kläder,skor,smink och andra grejer för 5- 7 000 per månad är ingen konstighet för mig just nu...
    Vi kanske skulle ha mailat och diskuterat saken då?
    Det är exakt samma för mig..
    Men det går inte ut över ekonomin. Alla räkningar betalas utan problem såklart, pengar till mat finns, ja, pengarna räcker helt enkelt, även med min shopping..
  • Anonym (?)

Kanske skulle kunna byta ut shoppingen mot något annat, när du får sug att handla gör något annat. Långpromenad med musik brukar rensa upp i skallen.
    Lätt för mig att säga iofs. Hoppas ni hittar lösningar!

Kram

• lovemyboys

Behöver du verkligen fråga....haha

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Anonym (J)

Anonym (?) skrev 2009-01-02 17:56:56 följande:

Kanske skulle kunna byta ut shoppingen mot något annat, när du får sug att handla gör något annat. Långpromenad med musik brukar rensa upp i skallen. Lätt för mig att säga iofs. Hoppas ni hittar lösningar! Kram
    det gäller att hitta nåt som verkligen funkar då, jag har aldrig lyckats vare sig med godis eller shopping eller andra sug Är fortfarande lika sugen efter substitutet.
Svar på tråden Är jag shoppingberoende?