• Joggy

Kraftig huvudvärk/migrän i början av graviditet

Jag har sedan jag blivit gravid haft en kronisk migrän och också en kraftig huvudvärk. Den är så svår att jag funderar på att avbryta graviditeten om det inte finns någon chans att den går över. Nu tycks den bli värre och värre.

Framförallt blir huvudvärken väldigt svår på natten när jag ligger på huvudet. Har ni haft något liknande och har det i så fall blivit bättre? Jag är nu i vecka 8+2.

• Svar på tråden Kraftig huvudvärk/migrän i början av graviditet
  • Smurfan80

Åk till läkaren så får du piller som du kan äta när du e gravid.  Jag åkte in till akuten när jag inte stod ut med huvudvärken och fick hjälp.  Jag har haft huvudvärk större delen av mitt liv och det är inte roligt.

Ta en dag i taget!!!
  • Maddi 82

Jag led utan kraftiga migränanfall under första delen av graviditeten. Hade jag inte migrän så hade jag ständigt ont i huvudet. Nu är jag i V 27 och har inte haft nåt anfall sedan v 20! Håll ut och lycka till med graviditeten.

• Snuppsanne

jag får akupungtur mot min migrän... har nästan inte ont i huvudet längre...

• Tussilago09

Hade huvudvärk konstant varje dag mellan vecka 11-18. Det var helt förjävligt! Gick hos en naprapat/akupunktör ett par gånger och sen försvann den. Vet inte om det var det som hjälpte men vet däremot att det är vanligt med huvudvärk i början av graviditeten.

Har du sån svår migrän att du endast av den orsaken funderar på abort, sök hjälp!!!

• BaraCookie

Jag hade oxå huvudvärk och migränanfall nästan dagligen mellan v 8 och v 17! Men sen poff, så förvann det. Är nu i vecka 20 och hoppas innerligt att det inte kommer tillbaka!

• Tid för barn 75

Har också haft stora problem med migrän. Kan inte leva/fungera utan tabletterna (imigran) men är förstås väldigt ledsen och rädd för ev påverkan på fostret. Har sedan jag plussade (3dec) ätit minst 10-15 imigran- tabletter totalt och tyvärr är det så att anfallen ökat i och med graviditeten.

Jag har precis gått in i vecka 10.

Usch, är det någon mer som måste äta imigran för att kunna fungera???
    (det finns inget annat för mig, har haft migrän sedan 18-års åldern och provat det mesta).

Kram,

• Tjejmamman

Precis som du hade jag kraftig migrän under min förra graviditet. Jag var sjukskriven och hade anfall som höll i sig i flera dagar. Jag fick akupunktur och det blev mycket mycket bättre, hade knappt migrän efter det. Sen dess har jag också märktt att jag har mycket mindre migrän om jag undviker att äta socker, så det är ett annat tips...

Svar på tråden Kraftig huvudvärk/migrän i början av graviditet