hjälp att få bort kattkiss i soffan!!!
blä!
har två hanar på 6 veckor som har kissat ner hela vår tygsoffa!
det stinker så hemskt.
är det ngn som vet ngt bra medel att använda?
blä!
har två hanar på 6 veckor som har kissat ner hela vår tygsoffa!
det stinker så hemskt.
är det ngn som vet ngt bra medel att använda?
Först strör du ut lite potatismjölet över kisset och sen så dammsuger du upp resterna,
sen kan du köpa klädseltvätt, eller bara ta vanligt tvättmedel/diskmedeln och skrubba, för att ta bort lukten
potatismjölet suger ju upp de mesta
vi gjorde så då våra kompisar 18 månaders lilla flicka spydde på våran vardagsrumsmatta.. vi lät potaismjöl ligga på spyan i 1 dygn ungefär sen damsög vi upp allt och sen för att ta bort lukten tog vi vanligt tvättmedel och ajax
märks ingenting nu!!
potatismjöl är ju lite sent,då det har torkat för länge sen.
det är svårt att skrubba med,då det runnit ner mellan dunor och rygg.och de kan inte tas bort.
Hum, låter jobbigt
köpt klädseltvätt (som man använder i bilar)
och försökt att skrubba då
vi har ett medel på sprayflaska möbeltvätt är drt vet ej om det fungerar men skulle tro det.
man sprayar på det sedan väntar man ett par minuter ocg sedan dammsugar man hela soffan.
oki.jag ska prova det.
tack
ättikssprit funkar ganska bra, mina katter hade kissat i soffan när vi var bortresta en gång (protestaktion), och jag toh ren ättikssprit och hällde på soffan, det luktar skitäckligt, men i allafall bättre än kattkiss, och det försvinner efter ett tag, och sen luktar det ingenting. det är bara att hälla på, jag hällde nog på i flera omgångar under ett dygn, och efter en vecka ungefär så luktar det ingenting av ättikan.....
Jag har också hört det där om ättika. Det ska visst funka jätte bra.
Citrondoft funkar det med.