Hur länge kan man förvara mat i kylbagar med klampar i??
Vi ska åka o handla lite mat! Nu undrar jag som rubriken säger, hur länge klarar sig frysmat i kylbagar med kylklampar i?? Samt mjölk mm??
//Sofia
Vi ska åka o handla lite mat! Nu undrar jag som rubriken säger, hur länge klarar sig frysmat i kylbagar med kylklampar i?? Samt mjölk mm??
//Sofia
Om ni har en kylbäg med kylklampar i och åker och handlar, lägger allt kyl och frys i lådan så klarar det sig allafall....till ni kommer hem...skulle gissa 3-4-5timmar.
Ju längre ni väntar ju mer tinat är den frysta maten...mjölk mm klarar sig finfint i många timmar om det ligger bredvid kylklampar och fryst mat.
När vi är ute på segelsemester är det kylväska med klampar som gäller istället för kylskåp. Det är stor skillnad på olika kylväskor, vi har inhandlat en igloo (håller kylan bäst) och då klarar sig maten utan problem i minst tre dagar.
Hoppsan, frysmat skrev du visst, nåja, klamparna håller sig frusna i ca ett dygn i vår väska tror jag. Skulle jag fylla den med frysmat (inte bara kylskåpsmat och frusna klampar) skulle det hålla sig fruset längre.