MotherOfTwo skrev 2009-01-03 19:27:13 följande:
Stoneheart: Inte för att underskatta de övriga svaren men jag tror inte du kommer att få ett vettigt svar på din fråga helt enkelt för att ingen vet. Det finns liksom inga studier gjorda på hur nageluppbyggnad påverkar ett foster. Det finns ju ingen rapporteringsskyldighet för detta (som med läkemedel). Det enda du kan få är våra åsikter Jag skulle utan problem våga utsätta mig för det därför jag känner att jag med mina kunskaper om vad kemikalier gör i kroppen törs utsätta mig för detta en gång. Allt handlar om exponeringsmängd och exponeringstid samt hur potent den kemikalien du utsätts för är. Akrylater är allergiframkallande JA det är känt men fosterskadande NEJ. Däremot så finns det kanske tillsattsmedel i materialet som kan vara det, men bäst är ju att fråga dom som bygger upp naglar vad det innehåller om du vill vara på den säkra sidan.
Tack så mycket för ditt svar. Nej man får nog fråga där på salongen om man vill ha ett bra svar. Men jag tror inte att bara för att man gör det en gåg, så skadas fostret..
Men om man går varje månad och andas in alla medel och sånt, då kanske det inte är så bra.