• ekp

Vadd till hemmagjord sänggavel

Nu behöver jag hjälp.
    Maken har byggt en ny säng åt oss.
    Till sänggaveln (höjd 1 m, bredd 1,95 m)vill vi ha tjock vadd/skumgummi men jag kan inte komma på var man kan köpa såndant?
    Jag tror inte att ett täcke räcker och jag får för mig att inte heller en påse med lös vadd blir bra heller.
    Tips någon?

• Svar på tråden Vadd till hemmagjord sänggavel
  • Nadjis

Jag köpte ett billigt täcke på ikea, du kanske ta två täcken för att få det tjockare?

• meic

Nadjis skrev 2009-01-02 16:08:58 följande:

Jag köpte ett billigt täcke på ikea, du kanske ta två täcken för att få det tjockare?
    så gjorde vi med, tog ett gammalt duntäcke
  • meimei

Åh...en sån sänggavel hade vi också för länge sedan. Den blev jätte fin och så hade vi kuddar och gardiner likadana! Det bästa är att använda täcken eftersom vadd blir svårt att packa jämnt och dessutom kan den sjunka, flytta på sig med tiden. Köp ett par billiga täcken nu på rean på IKEA eller Jysk eller vilken lågprisbutik som är närmast! Använd sedan häftpistol och skjut fast dem på gaveln.

• pellesmatte

jag köpte skumgummi hos en möbelrenoverare , kostade ca 50 kr .

• brawny

jag köpte hobbyskum på rulle från jysk för ca 140kr. och sen spraylimmade jag fast det på skivan och häftade på baksidan. funkar hur bra som helst!

• DonaAna

Dom flesta tygaffärer har vadd i olika tjocklekar. Jag satte skumgummi underst för att det skulle bli riktigt tjock och mjukt, sen två lager med vadd.

Svar på tråden Vadd till hemmagjord sänggavel