• Vendela04

Har ni gett Danone små-yoghurt till baby under 1?

Jag köpte några såna för de verkar bra att ha med sig när man åker nånstans, men när jag läste närmare såg jag att de var från 1 år..

Vår dotter är 8 månader, så jag vet inte om jag borde vänta. Finns det nån anledning att det är 1-års gräns?

• Svar på tråden Har ni gett Danone små-yoghurt till baby under 1?
  • TipTop86

Kolla närmare på vad dom innehåller.. Det enda som man ska vara försiktig med innan 1 år är väl salt och för mycket mjölkprodukter om jag inte tänker fel? Jag har då svårt att tänka mig att det skulle vara nått direkt skadligt i dom men det är jag det =) ..

Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • Theo2006

Jag gav mina barn dom fr. 6 manader det finns sana som ar fr 6 manader och uppat oxa..

• Mannehkunda

min son är inte känslig i allmänhet, men av danonino blev han rödprickig i hela ansiktet. Inte så konstigt, man behöver ju bara lukta på skiten för att förstå hur mycket skit det är i...
    Han fick dem både innan och efter ett år. Försök hellre med vanlig yoghurt, och inte så starkt sockrad så hon inte vänjer sig vid sött.

• Dalia

Vi hade besök av dietist på föräldragruppen och hon sa att man ska vänta med mjölkprodukter till 10 måmader.

• Pensée

Skulle inte göra det, bara socker i yoghurt. Varit på dietistföreläsning och filmjölk är mkt bättre att ge när de blir lite äldre.

• Esska

Min lilla tjej (7 mån) är en riktig matvägrare och öppnar inte munnen för någon barnmat eller fruktpureer oavsett om de är på burk eller hemmagjorda. Jag har därför av ren nyfikenhet börjat ge annan mat för att se om det finns NÅGOT som hon gillar och som kan få henne att "komma igång" med ätandet. Därför fick hon smaka på cheese cake igår och lite yoghurt idag.

• Vendela04

Jag smakade en själv, och det smakade mest syntetisk sockerröra, så jag kollar nog efter något annat (och ja Michisen, det var dom jag menade..)

Tack för era svar!

Svar på tråden Har ni gett Danone små-yoghurt till baby under 1?