• sanna88a

hårförlängning med keratinvax

nån som har det och kan berätta lite?
    det är väl en metod som gör att det ser "äkta" ut?
    jag är sugen på att förlänga håret.
    vad kostade det för dig?

• Svar på tråden hårförlängning med keratinvax
  • Momamim

När jag gjorde det la jag ut nästan 5000kr på det men då fick jag hårborste, special schampo + Balsam. Jag gjorde det på en hårsalong. men Lätt värt pengarna! sitter i LÄNGE och ser absolut äkta ut (Kanske beror på frisören, hehe) men mitt blev skit bra, blev SUPER nöjd!
    Du kan nog få det billigare, men min åsikt är bättre med lite dyrare och bättre kvalite på håret än plast hår och alla slingor lossnar. när jag gjorde det så lossnade enbart 2 slinger på 6månader (vanligt att det lossan ca 10st)

• sanna88a

tack för ditt svar! :D

det låter ju jättebra =) jag är SÅ sugen.

• ior1979

Så här gjorde jag:

Jag hade MASSOR av hår kvar från bröllopet och tyckte det var onödigt att det bara låg och skräpade. Beställde keratinchips på nätet, sen satt jag och klippte och klistrade i några kvällar. Delade chipsen på hälften och limmade fast en jätteliten slinga på den. Gjorde 100 st Sedan har jag en vän som har en tång för detta som satte fast slingorna. Det blev kanonbra!!! Under 4 månader tappade jag kanske 5 st. Dock växer mitt hår VÄLDIGT snabbt så efter 4 månader hade fästena flyttat sig nästan 5 cm, så då plockade jag ur dem. Men det berodde alltså inte på sjävla förlägningen eller kvaliten, utan pga mitt hår växer så det knakar. Total kostnad för detta inkl allt blev ungefär 500 kr.

Lycka till

• sanna88a

ior1979 skrev 2009-01-03 09:56:11 följande:

Så här gjorde jag: Jag hade MASSOR av hår kvar från bröllopet och tyckte det var onödigt att det bara låg och skräpade. Beställde keratinchips på nätet, sen satt jag och klippte och klistrade i några kvällar. Delade chipsen på hälften och limmade fast en jätteliten slinga på den. Gjorde 100 st Sedan har jag en vän som har en tång för detta som satte fast slingorna. Det blev kanonbra!!! Under 4 månader tappade jag kanske 5 st. Dock växer mitt hår VÄLDIGT snabbt så efter 4 månader hade fästena flyttat sig nästan 5 cm, så då plockade jag ur dem. Men det berodde alltså inte på sjävla förlägningen eller kvaliten, utan pga mitt hår växer så det knakar. Total kostnad för detta inkl allt blev ungefär 500 kr. Lycka till
    billigt :) fast jag gör det hos frissan.
    men ett hår växer väl 1,5-2 cm/månad så ditt hår vöxer normalfort :)
Svar på tråden hårförlängning med keratinvax