Ni som fått ont i ryggen av Baby Björn bärsele....
.... och köpt en ny sele. Vad har ni köpt för någon? Själv behöver jag något bättre att bära i. Sonen är 5 mån (7,2 kg).
.... och köpt en ny sele. Vad har ni köpt för någon? Själv behöver jag något bättre att bära i. Sonen är 5 mån (7,2 kg).
Jag har köpt den nya ergon..hur skön som helst. Funderar även på att köpa en ringsjal.
Också Ergo o sjal - såååå mkt bättre
Kan man ha barnet både på magen o ryggen med Ergon?
Nya Ergon? Finns d olika?
Finns det någon hemsida till Ergo?
www.babyboden.nu/Mias/Websidor/ergo.htm här är en sida med ergon..där står även skillnaden mellan nya och gamla..och hur man kan bära barnet i den.
www.ergobabycarrier.com/carrier.html oxå finns ju denna..
Ja som du säkert ser på länkarna ovan så kan man ha både på rygg o mage
Har du haft Babybjörn Original eller den mer ergonomiska varianten? Jag har den med rejält ryggstöd och har inte ett dugg ont i ryggen när jag bär dottern (väger snart 7 kg)
Kolla också www.sjalbarn.se för mer tips och recensioner.
Säger som Clary hade orginal innan och bytte till Active och har inte ont någonstans nu!
Har Active, faktiskt =(
BB passar ju många, men vill man bära efter barnet är ett år så funkar ju inte BB längre o då är det ju bättre att satsa på en sele som funkar från nyfödd till hela 25 kg - som Ergon Ergon är dessutom billigare än BB
Med nya ergon så kan man ju även bära på höften..har tyvärr inte lyckats hitta än på nätet där de visar hur man gör..men man får instruktopner med..
inte ont i ryggen, men i axlarna...
idag kom min patapum! har burit hela dagen, ååååhhh gud vad jag älskaaaaaar den....
köpte den från www.stellaris.se kostade 667 pix med frakt å allt tillsammans då, å huvudskydd.
Vi köpte sjal istället. Jag fick ont i ryggen/axlar/nacke efter max fem minuter av BB-selen, redan när lillan var ett par veckor bara... Nu är hon snart ett år och jag får fortfarande inte ont med sjalen, kan bära i timmar!
Jag bytte babybjörnen mot en sjal, och halleluja vilken skillnad!
Nu har jag typ tio olika sjalar/selar som alla är bra på sitt sätt.
Vi har babybjörn active. den är jätteskön, har aldrig fått ont i ryggen av den och då har jag ändå gått i stan i flera timmar med min 6-kilos klump :)