• KarinN80

Ni som fått ont i ryggen av Baby Björn bärsele....

.... och köpt en ny sele. Vad har ni köpt för någon? Själv behöver jag något bättre att bära i. Sonen är 5 mån (7,2 kg).

• Svar på tråden Ni som fått ont i ryggen av Baby Björn bärsele....
  • Mandi74

Jag har köpt den nya ergon..hur skön som helst. Funderar även på att köpa en ringsjal.

• Titti och mini

Också Ergo o sjal - såååå mkt bättre

• KarinN80

Kan man ha barnet både på magen o ryggen med Ergon?
    Nya Ergon? Finns d olika?

• Kaktusen

Finns det någon hemsida till Ergo?

• Titti och mini

Ja som du säkert ser på länkarna ovan så kan man ha både på rygg o mage

• clary

Har du haft Babybjörn Original eller den mer ergonomiska varianten? Jag har den med rejält ryggstöd och har inte ett dugg ont i ryggen när jag bär dottern (väger snart 7 kg)

• Avia

Säger som Clary hade orginal innan och bytte till Active och har inte ont någonstans nu!

• Titti och mini

BB passar ju många, men vill man bära efter barnet är ett år så funkar ju inte BB längre o då är det ju bättre att satsa på en sele som funkar från nyfödd till hela 25 kg - som Ergon Ergon är dessutom billigare än BB

• Mandi74

Med nya ergon så kan man ju även bära på höften..har tyvärr inte lyckats hitta än på nätet där de visar hur man gör..men man får instruktopner med..

• fenomena83

inte ont i ryggen, men i axlarna...

idag kom min patapum! har burit hela dagen, ååååhhh gud vad jag älskaaaaaar den....
    köpte den från www.stellaris.se kostade 667 pix med frakt å allt tillsammans då, å huvudskydd.

• Caro Lin e

Vi köpte sjal istället. Jag fick ont i ryggen/axlar/nacke efter max fem minuter av BB-selen, redan när lillan var ett par veckor bara... Nu är hon snart ett år och jag får fortfarande inte ont med sjalen, kan bära i timmar!

• kixan

Jag bytte babybjörnen mot en sjal, och halleluja vilken skillnad!
    Nu har jag typ tio olika sjalar/selar som alla är bra på sitt sätt.

• RebeccaKristine

Vi har babybjörn active. den är jätteskön, har aldrig fått ont i ryggen av den och då har jag ändå gått i stan i flera timmar med min 6-kilos klump :)

Svar på tråden Ni som fått ont i ryggen av Baby Björn bärsele....