• Anonym

Konstig minneslucka av lite alkohol?

Kan inte säga att jag missbrukar alkohol. Men ett par incidenter då jag flippat ut då jag druckit har hänt. Länge sen sist och nu är jag väldigt försiktig med alkohol!

Men på nyårsafton skulle jag fira med min pojkvän o hans familj. Drack två öl var och lite vin till maten. Sen vaknar jag nästa dag och minns absolut INGENTING! Jätteläskigt och jag törs inte fråga nåt heller eftersom han var med för länge sen då jag flippade ut. Men de pratar ju om nyår som om jag liksom vart med o varit "normal" Fattar ingenting. Vad hände?

Så nu får jag spela med bara o låtsas som om jag minns.

• Svar på tråden Konstig minneslucka av lite alkohol?
  • marjalena

Har ingen aning om vad som kan ha hänt. Men det låter otroligt läskigt!! :-O

Du kanske borde kontakta en läkare och fråga vad som kan vara orsaken? Jag skulle ha gjort det eftersom jag skulle bli så orolig om det hände mig....

• marjalena

Blev du förresten berusad av det du drack?

• marjalena

Hur har det gått Ts? Minns du fortfarande inte nåt?

• Anonym
    marjalena skrev 2009-01-05 09:10:52 följande:
    Hur har det gått Ts? Minns du fortfarande inte nåt?

Absolut ingenting. Kan verkligen inte förstå det. För om jag haft nån minneslucka förr, så är det ju bara lite grann o vissa delar och att man varit super full! Men jag verkar ju varit som vanligt, haft sex tillochmed men minns inte en minut av kvällen.

Vill bara glömma nu o hoppas att jag inte gjort eller sagt nåt dumt.

• marjalena

Fy så jobbigt!!

Men är du helt säker på att du inte druckit mycket mer än vad du minns och därför inte kommer ihåg nåt? Annars borde du nog kontakta en läkare och höra vad det kan bero på.

• Anonym
    marjalena skrev 2009-01-05 09:16:21 följande:
    Fy så jobbigt!! Men är du helt säker på att du inte druckit mycket mer än vad du minns och därför inte kommer ihåg nåt? Annars borde du nog kontakta en läkare och höra vad det kan bero på.

Ja, jag vet ju inte om jag druckit mer när jag slutade minnas. Men jag tror inte det. Såg ju på ett ungefär hur många flaskor o så det fanns.

Törs inte fråga någon heller för då tror de säkert att jag är alkis eller nåt.

Livrädd!

• marjalena

Man måste ju inte vara alkis för att få minneluckor av alkohol. Kan du inte berätta för din pojkvän? Han kanske vet hur mycket du drack och framförallt hur du verkade må just då?

Förstår att du är livrädd, det skulle jag oxå vara!

• Anonym

Tänk på hur lite det där vinet var.
    Lätt att man får i sig en flaska utan att man tänker på det. Endel vinglas är väldigt rymliga, även om man fyller på under halva glaset så är mängden stor trots allt. Fyller jag på mina glas under halva glaset så motsvarar mängden ungefär 2½ dl. Vilket innebär att 3 glas motsvarar en flaska. Och 3 glas i mångas ögon kanske inte låter mycket men tänker man på själva mängden så blir det annat. Skillnad när man säger 3 glas istället för 1 flaska (75 cl).

• Anonym (2)

Vid en fylla så brukar man komma ihåg brottstycken ändå av en kväll. Att få en total blackout är ovanligt. Den mängd du angivit är ju inte särskilt anmärkningsvärd så jag tror att något annat påverkade. Kan någon ha lagt något lite extra i glaset? Fanns det personer med som kan tänkas använda andra droger? Hur kändes det dagen efter, bakfylla etc?

• Anonym (jag)

Kan du inte prata med din pojkvän om det?
    Om du var som vanligt eller om han märkte det?

Hade du mens?

För det märker jag är jätte stor skillnad om jag dricker vin då
    kan inte jag dricka så mycket!

• Anonym

Tycker det låter som om du blivit drogad. Det kan inte vara nån som stoppat nåt i ditt dricka?

• Anonym

Dagen efetr vaknade jag av total panik känsla! Jag var inte alls bakis. Var ute o gick i två timmar för att försöka komma ihåg men ingenting. Bara grät.

Det var bara jag o min pojkvän den kvällen. Och tror ABSOLUT inte han lagt nåt extra i mitt glas. Har svårt att fråga han för jag skäms så plus att jag gjort bort mig förr på fyllan.

Mens fick jag dagen efter. Den var lite försenad, vilket är det enda som kanske var lite annorlunda i mitt liv. Kan det ha spelat in tro?

Kommer ta det väldigt väldigt lugnt med alkohol framöver! Vill aldrig uppleva detta igen!
    För visst kan man glömma nån bit hit o dit men detta totala mörker skrämmer mig så fruktansvärt mycket. Visst om jag däckat o somnat. Men jag verkar ju varit som vanligt.

• Anonym (jag)

Anonym skrev 2009-01-05 14:34:11 följande:

Dagen efetr vaknade jag av total panik känsla! Jag var inte alls bakis. Var ute o gick i två timmar för att försöka komma ihåg men ingenting. Bara grät.Det var bara jag o min pojkvän den kvällen. Och tror ABSOLUT inte han lagt nåt extra i mitt glas. Har svårt att fråga han för jag skäms så plus att jag gjort bort mig förr på fyllan. Mens fick jag dagen efter. Den var lite försenad, vilket är det enda som kanske var lite annorlunda i mitt liv. Kan det ha spelat in tro?Kommer ta det väldigt väldigt lugnt med alkohol framöver! Vill aldrig uppleva detta igen!För visst kan man glömma nån bit hit o dit men detta totala mörker skrämmer mig så fruktansvärt mycket. Visst om jag däckat o somnat. Men jag verkar ju varit som vanligt.

Jag vet att jag också blev så vid ett tillfälle, men jag har nog druckigt lite mer än dig den kvällen och då fick jag min mens dagen efter!
    Då var det en kompis som sa det till mig att du är man mkt känsligare!! Så kansek är det därför iallfall?
  • Anonym

Anonym skrev 2009-01-05 14:34:11 följande:

Dagen efetr vaknade jag av total panik känsla! Jag var inte alls bakis. Var ute o gick i två timmar för att försöka komma ihåg men ingenting. Bara grät.Det var bara jag o min pojkvän den kvällen. Och tror ABSOLUT inte han lagt nåt extra i mitt glas. Har svårt att fråga han för jag skäms så plus att jag gjort bort mig förr på fyllan. Mens fick jag dagen efter. Den var lite försenad, vilket är det enda som kanske var lite annorlunda i mitt liv. Kan det ha spelat in tro?Kommer ta det väldigt väldigt lugnt med alkohol framöver! Vill aldrig uppleva detta igen!För visst kan man glömma nån bit hit o dit men detta totala mörker skrämmer mig så fruktansvärt mycket. Visst om jag däckat o somnat. Men jag verkar ju varit som vanligt.
    Jag blir mer påverkad av alkohol vid mens.
Svar på tråden Konstig minneslucka av lite alkohol?