• SARA Kickan

Namnlappar och textilpenna

Vart hittar man namnlappar att sy in kläderna och en textilpenna så man kan skriva namnet i kläder?

Har letat överallt tycker jag men hittar det inte (bor i Skåne), någon som kan ge mig lite tips på vart man kan hitta det?

• Svar på tråden Namnlappar och textilpenna
  • Kasia

panduro hobby har väl sådana saker..frågan är bara om den finns i närheten av dig??...

• SARA Kickan

Panduro Hobby finns i närheten och har faktiskt inte tänkt på att de har ju massor med såna saker.

Får åka iväg och kika helt enkelt.

Tack för tipset Kasia.

• Sussi75

När jag beställde namnband för några år sedan beställde jag från nåt som hette Namnband tror jag. Tyvärr fanns det ingen hemsida till dom men adress och telefonnummer hittade jag på Eniro.

Namnband i Göteborg AB - Göteborg
    Tel. 031-68 26 55
    Hantverksv. 1, Box 1113, 43623 ASKIM

Märkpennor (som jag personligen tycker är smidigare) har jag sett t ex på Coop Forum och i sybehörsffärer.

• Stora

Jag köpte en märkpenna på Po.p annars har de nog i bokhandlar, sybehörsaffärer eller storköp.
    www.vavnamn.se har märkpennor,band mm. Jag har köpt stryka på band men de flesta kläder går att märka m penna- de flesta har ju numera namnlappar att skriva på o penna är smidigt för stövlar mm

• Glad

www.namnband.se tar 129:- för 100 st , 168:- inkl figur.
    vavnamn.se tog 182:- tror jag inkl figur. Fanns olika utbud på figurer- i stort sett skillnaden. Lycka till med sy-juntan hi hi

• Twillan

Åhléns har textilpenna! Jag tycker att det är smidigare än namnlappar.

• skrivglad

Namnlappar är det inte många som orkar med att sy i el stryka på, det fick jag erfara liksom kompisar. Textilpenna är bra, men vanlig bläckpenna duger utmärkt. Kolla bara efter tvätt om du behöver fylla i. Många dagis har beställningskupong om namnlappar om du vill ha o i kuponghäften man får med posten.

Svar på tråden Namnlappar och textilpenna