• tänker mycket

navelpiercing

Jag har en navelpiercing som jag haft i två nästan 3 år...
    Men nu helt plöttsligt så har det blivit lite rött och irriterat i hålet...undrar varför...har inte haft något problem där förut utan det läkte fint.

Har inte bytt tvål eller något sånt...

Kan det bli infektion där när man är gravid?...vet inte om jag är det ännu...

• Svar på tråden navelpiercing
  • tänker mycket

Undrar om jag kanske måste börja tvätta med den speciella tvålen som jag hade i början när hålet fortfarande läkte...

Vill ju inte ha någon infektion där ju...

Har inte bytt smycke heller...

• maria81

hade ett liknande problem för något år sedan, jag provade att droppa lite barnolja ovanför hålet som mjukade upp det. det funkade för mig

• tänker mycket

Tack för tipset... :)

Jag har funderat om det kan bero på att jag fortfarande har läkstaven i...och har aldrig bytt smycke...

Där jag gjorde piercingen sa dom att man inte behövde byta smycke...

Jag har liksom inte riktigt våga byta smycke...tycker det är lite otäckt att byta själv...och kanske göra fel men har också tyckt att läkstaven varit fin...och inte velat byta...

Men kanske man måste byta?...

• Vem vet

Jag tycker oxå att det är läskigt att byta.... nu sist tappade jag greppet (har alltid hållit i hop hålet stenhårt), men det gick bra ändå, så nu är jag lite lugnare

Tror inte att du behöver byta, men det är ganska kul när man väl har bytt, men mitt tips är att köpa ett riktigt smycke ej från guldfynd, glitter mm för av dessa har jag fått lite ont runt om...

När jag får det tvättar jag med klorhexidin från apoteket morgon och kväll, funkar super bra!

Lycka till!

• Tingeling13

Men läkstaven är väl förstor??
    Min läkstav mäter 14mm och det är väl bara ca 10mm mellan hålen.

Om det är så att läkstaven är förstor så glider den fram och tillbaka i hålen och detta kan irritera och ge infektion alternativt minska mellanrummet mellan hålen.

Det är nog bäst att ni byter till en kortare stav, be någon göra det på er om ni tycker det känns jobbigt.
    Men det gör absolut INTE ont efter mer än 2 år det lovar jag.

Själv har jag ett 50-tal olika piercingr så jag byter så ofta jag orkar.
    Det är jätte kul tycker jag, hi, hi, hi

• Vem vet

Tjingeling
    Våld håller du eller släpper du taget om hålet? Jag blir så nyfiken hur andra gör

• suraya

hej min sambo är utbildad piercer och är i tvättstugan just nu. men ställ frågor så ska jag fråga honom och ge svar

• suraya

Pojkvännen här. läkestaven e för stor för ett vanligt hål. ofta kan det vara den som rör sig fram o tillbaka i läkta hålet, vilket kan göra att det dras in smuts.
    sen är naveln en av de svårare piercingar o läka. Även vad gäller läkta hål. Mycket skit där i, typ som navel ludd :) .
    Piercingar blir irriterade ibland. tvätta 2ggr per dag med en mild oparfymerad tvål så kommer det att bli bra. om du har satin eller provon kan du köra det 1 gång per dag. osso "pilla" inte på den nu när den e irriterad så kommer allt o bli bra igen.
    Mvh: Micke!

• Tingeling13

Suraya
    Då stämde det ganska bra det jag sa då!!

Jag brukar bara tryck till lite vid överhålet och köra i den inte alls svårt tycker jag.

• tänker mycket

Tack så jätte mycket för era svar... :)

Måste nog ner och byta stav på måndag till en annan...
    Kanske dom kan byta den åt mig nere på piercing affären... :)

Hoppas jag inte töjt ut hålet bara...

Jag fick ett piercingsmycke av några vänner som var utomlands...men det såg ut att ha rostat så det vågar jag inte använda...

Känns lite tråkigt eftersom dom jämt frågar mig varför jag inte satt i det...
    Känns så otacksamt...men jag har nickelallergi också...
    Och måste ha äkta smycken...

Kan man lita på dom som finns på piercingafären...att dom är äkta?...

• suraya

använd absolut inte smycket dom köpt utomlands. säg bara att du är allergisk
    går du till en seriös piercer kan du lita på deras produkter.

• tänker mycket

Okej...tack...ska gå och handla på måndag...

Förstog att jag måste vara försiktig med smycket dom hade köpt utomlans...men har haft dåligt samvete för att jag inte vågat satt i det, men det var nog tur jag var försiktig eftersom jag såg att det hade rostat lite nu...

Får berätta det för dom och hoppas dom inte tar illa upp... :)

• Tingeling13

Säg till er vän att ni har Nickelallergi och att det smycket ej var äkta för det är det med all sannolikhet inte.

I de flesta affärer i Sverige har det kirurgisktstål i staven.
    Handlar man däremot på marknad kan man bli lurad.

Om ni går tillbaka dit ni gjorde hålen kan de korta av staven, de kunde de på min i alla fall.
    Lyck till

• tänker mycket

Tack för era svar...

Bra att veta att man inte ska köpa på marknaden heller...
    Det är lätt att man blir frestad att köpa där när det finns så många fina...och billiga...

Men jag är försiktig av mig....och har bestämt mig för att bara köpa garanterat äkta smycken nu. :)

• yaaniz

men sen när man e gravid..du sa att du var gravid va?
    då töjs ju hela hålet...inte bra att ha i smycket då..
    mitt hål ser gör fult ut nu när magen e stor..och rött och nästan ser ut som ett ärr.

om du e gravid så ha itne i smycket..
    vet itne om jag missuppfattat ditt inlägg..skyller på att klockan e efter midnatt iså fall :D

• Tingeling13

Albrektsguld har/hade sisst jag var där fina äkta piercingar för endast 60-70:-
    Finns Albrektsgulg över hela landet??

• tänker mycket

Jag vet inte om jag är gravid ännu.... men vi försöker... :)

Ska kolla om Albrektsguld finns i närheten där jag bor. :)

Svar på tråden navelpiercing