• Anonym (sömnlös)

Kan man ta 3 imovane om man inte lyckas somna på 2?

Har för en stund sen tagit 2 imovane 7,5 men inte lyckats somna... känner mig inte trött alls. Undrar om jag kan ta en till utan att det är farligt för kroppen? Behöver verkligen sömn då jag idag bl.a bytt lås å gjort en anmälan på en kille som trakasserar mig, annars hade jag inte stört mig lika mycket på att vara sömnlös ett tag.

• Svar på tråden Kan man ta 3 imovane om man inte lyckas somna på 2?
  • Anonym (s)

Varför sitter du vid datorn om du inte kan sova? jag tycker du ska lägga dig i sängen o försöka ännu mer... Här somnar du inte.

Jag tycker inte du ska ta 3... Jag jobbar inom vården och vi skulle aldrig någonsin få ge tre stycken...

FÖRSÖK, verkar inte ens som du föersöker. Du har väl kanske för mkt att tänka på!

• Anonym
    Svar på #1
    Försök och gå och lägg dig och sov, ring någon som du verkligen liter på och be den personen sova hos dig inatt. Det är nog inte bra att ta 3 stycken Imovane, två låter mycket det också.
  • Anonym (Amelie)

"En vanlig dos för vuxna är en tablett på 5 milligram till natten. Om detta inte hjälper bör man rådgöra med läkare, som kan höja dosen upp till en 7,5 milligrams tablett."

www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Så om du redan har tagit två så tycker jag verkligen att du ska nöja dig med det!!

• Anonym (sömnlös)

Jag ligger nerbäddad å har datorn bredvid mig. Känner mig extremt uppe i varv å lyssnar till varenda ljud. vill bara somna men vågar inte släcka ner, känns tryggt att ha datorn på. Det är kaos i mitt huvud å jag vill bara känna att jag blir kanontrött å bara somnar, men om jag ligger å blundar nu får jag panik pga allt som hänt nu. Och jag har ingen som kan komma över å göra mig sällskap nu heller.

• lovemyboys

Du borde ligga i sängen...å nej, du har redan tagit en rätt hög dos!! Det är ju en insomningstablett.så gå och lägg dej.....Flört

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Anonym (sömnlös)

jag ligger ju redan, men känner ingen effekt alls.. Har även stilnoct hemma men de vågar jag inte ta har hört så mkt skit om dem då jag googlat, att man kan få hallucinationer och det är det sista jag behöver nu. vill bara somna.

• lovemyboys
    Anonym (sömnlös) skrev 2009-01-02 21:37:04 följande:
    jag ligger ju redan, men känner ingen effekt alls.. Har även stilnoct hemma men de vågar jag inte ta har hört så mkt skit om dem då jag googlat, att man kan få hallucinationer och det är det sista jag behöver nu. vill bara somna.
    Jaha...men lägg ifrån dej datorn då...det är ju inte direkt så att du tillåter dej att sova med datorn framför ögonen..Go natt då!! Sov gott!! heheSkrattande
    Familjen KALOW....min alles egen..
  • Anonym (s)

Dosen du tagit är redan dubbelt så hög imot vad som rekomenderas! Du ska inte ta någon tablett alls, INGEN ANNAN! Blanda ingenting..... nöj deej med de du redan har...

• Anonym

3 Imovane är för mycket.
    Kan du läsa börskurserna från tidningen kanske? Det är ju ganska sövande...

• Anonym (sömnlös)

LIgger å läser i en bok jag har... men rycker till av minsta ljud häromkring. Är nog överspänd av allt som hänt, har nerverna på utsidan och är redo att ringa 112 om han skulle dyka upp här. Har inte hunnit smälta dagens å gårdagens händelser riktigt.

• Anonym (sömnlös)

lovemyboys skrev 2009-01-02 21:38:55 följande:

Jaha...men lägg ifrån dej datorn då...det är ju inte direkt så att du tillåter dej att sova med datorn framför ögonen..Go natt då!! Sov gott!! hehe
    datorn står på bordet bredvid soffan jag är nerbäddad i. vill inte släcka ner pga att det känns tryggt med skenet från datorn på nått sätt.
  • Anonym (s)
    Anonym (sömnlös) skrev 2009-01-02 21:48:10 följande:
    LIgger å läser i en bok jag har... men rycker till av minsta ljud häromkring. Är nog överspänd av allt som hänt, har nerverna på utsidan och är redo att ringa 112 om han skulle dyka upp här. Har inte hunnit smälta dagens å gårdagens händelser riktigt.
    ring ngn då. Vi kan inte hjälpa dej eller skydda dejj.
  • Anonym (sömnlös)

Anonym (s) skrev 2009-01-02 21:51:15 följande:

ring ngn då. Vi kan inte hjälpa dej eller skydda dejj.
    det vet jag att ni inte kan, ville bara ha råd om nån visste om det var farligt rent kroppsligt att ta en till imovane för att kanske somna fortare möjligtvis. det är allt jag frågat om.
    Ringa nån kan jag inte för pengarna på kortet tog slut då jag satt i tel med polisen å jag har ingen hemtelefon....
  • Chivasreal

Usch de låter jobbigt. Lätt för andra att säga man ska lägg sig å försöka sova när man inte kan. har du fått imovane ihop med stilnoct? Jag har själv samma tabletter men då tar jag 1 v varje så somnar jag men jag kan inte säga du ska göra så utan prata med din läkare. Stilnoct ska man ta vid sängående då ska inte det hända nåt.

Svar på tråden Kan man ta 3 imovane om man inte lyckas somna på 2?