Smärtsamma sammandragningar i vecka 25... Någon som har något råd?
Igår vaknade jag på natten av att det krampade långt ner i magen på höger sida. Det höll i sig i 20-30 minuter och släppte sedan. I natt så fick jag två värkar som var ca 15 minuter långa, den senare lite längre. Den andra kom ca en kvart efter den första värken. Nu satt det på båda sidorna av magen, liksom vid äggstockarna, det strålar ner i benen och molade i ryggslutet. Magen blir hård vid dessa tillfällen, därför tror jag att det är sammandragningar.
Jag är relativt smärttålig och det här gör riktigt ont. Vid smärttopparna vet jag inte riktigt var jag ska ta vägen och jag kan inte röra mig.
Igår ringde jag BM och frågade och hon sa att hon inte riktigt visste vad det var men att det kunde vara kramp i ligamenten. Hon frågade mig om magen blev hård och det hade jag inte tänkt på att den blev första natten, men nu i natt märkte jag att den var det. Hon frågade också om det släppt helt och det hade det gjort då. Men nu idag så molar det lite i ryggen och jag har haft ganska mycket sammandragningar som ioförsig inte gjort ont, men det känns som att det onda ligger i bakgrunden och lurar. Jag har inte haft någon blödning och jag har känt liten sparka.
Jag bara undrar om det är någon annan som fått förvärkar så här tidigt och om det känns för er så som jag beskrivit det? Om det är som det ska så kan jag stå ut med det. Men jag blir orolig att det inte är som det ska när det gör så här ont!
Jag har tid hos BM på torsdag morgon, kan jag vänta tills dess eller bör jag kolla upp detta innan?
Väldigt tacksam för svar!