• Camarogirl

Är det vanligt att en katt ligger på mage med benen bakåt utmed svansen?

Har aldrig sett NÅGON katt ligga så här förut! Platt på mage med benen rakt bakåt! (Bild finns i mitt galleri för den intresserade!) Katter brukar ju hellre kura ihop sig och bli en liten boll där de ligger o myser. Men inte Tiger inte!

Allra bäst är när han brer ut platt på mage, och sen hissar upp svansen! Han liknar en limpa med en flaggstång baktill...

Trodde först det var nåt fel på vår kattunge då jag tyckte han var lite kobent på bakbenen som liten, men han är vig och smidig och klarar sig bra...

Känner du till nån katt som ligger så här? Funderar på om det är en skum vana han har, eller om han kan ha t.ex höftproblem eller nåt som orsakar beteendet!?

• Svar på tråden Är det vanligt att en katt ligger på mage med benen bakåt utmed svansen?
  • Majsan70

Jupp...så där ligger vår Opal med jämna mellanrum. Det är la bekvämt eller nåt.

• SarahA

min katt ligger alltid på rygg med benen särade och upp i vädret. så sover hon

• skorpionen80

Jodå, det är normalt. Men jag förstår inte hur de kan bli så platta! Bäckenet kan väl inte vika ihop sig bara?!

• MariaOMarkus

vilken super söt kisse ni har har en väninga som har en katt som ligger lite likadant. han kan även ligga på  rygge och spreta med benen åt båda hållen ser roligt ut

Vi längtar massor efter Lilla boo
  • minSaile

Hehehe...min numera bortgångna hona låg så ibland..jättesöt katt du har

• Camarogirl

Skönt att höra att det inte bara är Tiger! Har varit lite orolig länge över att han kanske hade nåt höftfel eller så... Glad att så inte verkar vara fallet!

• colanappen

mina ligger likadant kan för mitt liv inte förstå varför kan ju inte vara bekvämt??

• Tingli

båda katterna jag haft har legat så. katten jagj har nu ligger så för jämnan
    även min hund ligger så ibland

Jag tänker på dig mormor..KÄMPA PÅ!
  • Hundtok

Min förra hankatt sov så.. under mitt täcke... mysigt..

• Tingli

www.familjeliv.se/hem/vuolutera_84/galleri.php
    bild på min katt när hon ligger så....

Vuoluterä 84 skrev 2009-01-05 12:27:35 följande:
    båda katterna jag haft har legat så. katten jagj har nu ligger så för jämnan även min hund ligger så ibland
    Jag tänker på dig mormor..KÄMPA PÅ!
  • miggs

Så ligger min katt Bosse, hade en annan katt för några år sen som låg likadant.
    Är väl gött antagligen

• trollmåne

Två av mina katter ligger nästan alltid så.

• Birgitta2

Både vår hund och katter ligger så. Dessutom gillar de alla tre att ligga på rygg med ena sidan lutad mot ett stöd, och lemmarna totalt utspridda och magen i vädret.

• Rigmor Mortis

Jag hade en hund som gillade att ligga så. Jag har hört - men vet inte om det är sant - att höftlederna är bra om djuret kan ligga så (inte så att alla med bra höftleder ligger så, men att de som gör det har bra höftleder)

• don Quijote

Jodå, så ligger vår också, alternativt platt på rygg med alla fyra benen åt fyra håll. I knäet snurrar han alltid runt så han ligger som en bebis, på rygg. De är lite knasiga

Svar på tråden Är det vanligt att en katt ligger på mage med benen bakåt utmed svansen?