• Bedazed

Nycklar som leksak...

Har sett några gånger att föräldrar har gett sina barn sina nyckelknippen att leka med när man t.ex varit i väntrum. Barnen e ofta så små så de är i "stoppa-allting-i-munnen-åldern" och såklart åker nycklarna i munnen...
    Va tycker du om detta hade ni reagerat eller sagt nåt?

• Svar på tråden Nycklar som leksak...
  • SarahA

ingen fara tkr ja... tkr många föräldrar e för pjoskiga

• lunkentuss

Äckligt egentligen, men ens egna fingrar som tallat på dom mest äckliga saker hela dagen är ju upp i barnets ansikte agligen så skillnaden är egentligen inte så stor.

Min dotter älskar att leka me nycklarna...!
    vad gör man inte för att få tyst på dom en stund

• lillai

Jag hade inte reagerat alls. Anser föräldern att det är okej, så får det stå för dem.
    Med tanke på allt "äckligt" som finns runt omkring oss... så hellre nyckelknippan än disktrasa eller liknande

• AnniPanni

Ja du min 1-åring smet in en vända på toaletten idag i ett obevakat ögonblick och lyckades kladda med händerna _på_ toan som sen snabbt åkte in i munnen innan jag hann fram. Man blir aningen härdad som småbarnsförälder - ett par nycklar kan kännas närmast superfräsha ibland

• Loris

Jag skulle inte ge min dotter mina nycklar att leka med..
    Tycker det är äckligt och skulle själv aldrig stoppa en nyckel i munnen, tycker därför inte att min dotter ska måsta göra det (inte som ett val jag har gjort för henne i varje fall, om hon sedan hittar mina nycklar och skulle smaka på dom så skulle jag självklart inte flyga i taket men jag skulle nog ge henne ngt att dricka =P )

• Bedazed

hehe, jag e nog inte tillräckligt härdad än, mitt barn e bara tre månader =)
    Tyckte det va äckligt när jag såg det, men sa inget. Blev mer oroad över hur vassa nycklarna kan va...

Lite skit rensar väl magen... =)

• KickanAnnika

Jag skulle reagera mer om någon sa åt mig att mitt barn inte skulle leka med mina nycklar. DET är ett bra mycket märkligare beteende!

Det har hänt att barnen lekt med mina nycklar, stoppad dem i munnen etc. De har också stoppat bra mycket äckligare saker än så i munnen det ska gudarna veta! Sen kanske jag hellre ger dem nåt annat att leka med, jag vill inte bli av med mina nycklar...

• Morbid Mistress

Nycklarna har varit räddningen på många promenader där barnen blivit uttråkade.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • lillai
    Bedazed skrev 2009-01-02 23:57:40 följande:
    hehe, jag e nog inte tillräckligt härdad än, mitt barn e bara tre månader =) Tyckte det va äckligt när jag såg det, men sa inget. Blev mer oroad över hur vassa nycklarna kan va... Lite skit rensar väl magen... =)
    Det kan jag hålla med om! Att de kan vara vassa alltså
  • AnniPanni

Hellre nycklarna än mobiltelfonen faktiskt - den kan ju bli fuktskadad Bästa pysset just nu är en pappersservett som kan riva i 6 miljoner bitar men det är aptrist när mamma ska gräva efter alla dessa 6 miljoner bitar i envis 1årings mun (med sylvassa tänder *aj). Eller krypa ut i hallen och slicka på hjulen till vagnen *ryser* - numera sitter det en grind ut till hallen.

• Bedazed

Om ett halvår kommer jag säkert också dingla me nycklarna lite desperat i ett väntrum =)

• KickanAnnika

Äckligaste äcklet var när sonen hade plockat stenar till mig under förskole-dagen.
    Han hade lagt dem i sin låda och gav dem till mig då jag kom.
    Jag tog en snabb titt på det som låg i hans öppna hand och reagerade med att slå honom under handen så att "stenarna" flög bort.
    "Det där är inte stenar", sa jag.
    Det var KATTSKIT!
    Fröken tvättade och spritade hans händer, men han hade ju haft dessa i händerna vid flera tillfällen innan under dagen...

URK!

Jodå, man blir härdad efter ett tag!

• Amine

Håller med kickanannika jag hade nog blivit... ganska förvånad om någon tyckte att det fanns anledning att säga ifrån.

• AnniPanni

KickanAnnika skrev 2009-01-03 00:03:38 följande:

Äckligaste äcklet var när sonen hade plockat stenar till mig under förskole-dagen.Han hade lagt dem i sin låda och gav dem till mig då jag kom.Jag tog en snabb titt på det som låg i hans öppna hand och reagerade med att slå honom under handen så att "stenarna" flög bort."Det där är inte stenar", sa jag.Det var KATTSKIT!Fröken tvättade och spritade hans händer, men han hade ju haft dessa i händerna vid flera tillfällen innan under dagen...URK!Jodå, man blir härdad efter ett tag!
Svar på tråden Nycklar som leksak...