Blir galen av denna huvudvärk(migrän) Medecinering i förrebyggande?
Måste äta alvedon, treo m.m nästan varje dag. Det måste ju finnas någonting i förebyggande som man kan ta? Vad äter ni för tabletter? Är så less på detta..............
Måste äta alvedon, treo m.m nästan varje dag. Det måste ju finnas någonting i förebyggande som man kan ta? Vad äter ni för tabletter? Är så less på detta..............
Ingen!
Hej..
Rekomenderar dig verkligen att prova bamyl koffein eller magnycyl koffein.. Men inte som förebyggande.
Om det är migrän du har behöver du gå till läkaren. Det finns förebyggande medicin man kan ta, men den är receptbelagd.
Jag fick det när jag under en period hade migrän flera gånger i veckan. Kommer dock inte ihåg namnet.
Anledningen att du ska gå till läkaren är att utesluta annat och att det verkligen rör sig om migrän och inte spänningshuvudvärk.
Men främst rekommenderas faktiskt avslappning, yoga eller liknande, även av läkaren.
Min man får migrän ibland. Sist han fick det var när vi skulle handla de sista julklapparna så han gick in på apoteket och köpte zomig nasal och det hjälpte på säkert 5 min. Dyrt men kanske värt att prova. Det är ingen tablett utan nässpray och den ska man ta så fort man börjar känna att det är på gång.
Om du klarar din huvudvärk på alvedon och andra receptfria medel är det troligen inte migrän i ordets rätta bemärkelse.
Riktiga migränanfall kan i bästa fall botas med receptbelagda mediciner, typ triptaner.
I förebyggande brukar man rekommendera Inderal, som också är receptbelagd.
Personligen skulle jag gissa att du dras med en "tabletthuvudvärk" som förmodligen började som spänningshuvudvärk
Det kan man bara bota på ett sätt och det är att sätta ut alvedonen och treon
Waldo och ladyrosenfjoll: Ni vet att det nu mera finns receptfria migräntabletter va?? Min man tar ibumetin när han får ont i huvudet och det hjälper inte men så provade han omig nasal och det hjälpte på en gång. Han har varit till läkare men de gör inget åt saken. Vad ska man då göra om läkaren inte gör nåt och man inte får ut nåt recept?
Japp men jag pratade om förebyggande.
Jag har aldrig varit med om att läkaren inte skriver ut recept. Men det kanske handlar om hur ofta anfallen kommer?
Flera gånger i veckan blir orimligt att handla receptfritt tex. Men får ett fåtal anfall / år så kanske det inte är hela saken.
Nåja, det är knappast läkarnas fel att de prioriterar som de gör på VC...
Jag skulle som waldo säger ta bort tabletterna helt och hållet och sedan skicka honom på en svslappningskurs..