Xanor okej vid enstaka tillfälle??
Hej!
Har en liten fundering. Jag lider av en depression (som visserligen är mycket bättre nu ) men jag har haft Xanor tabletter vid behov. Har inte tagit någon nu på en månad. Tidigare tog jag kanske 2 per vecka, ibland mindre, ibland mer.
Sen blev jag gravid. Är nu i vecka 6, snart 7.
I slutet av januari ska jag åka utomlands och min största fobi är flygplan. Alltid när jag åkt tidigare har jag fått ta lugnande för har råkat ut för panik ett antal gånger uppe i luften och det är inte roligt kan jag lova er.
Va nu hos gyn i tisdags på VUL. (Allt såg fint ut by the way ) Eftersom jag är orolig för flygresan frågade jag honom om han tyckte det var okej att ta en Xanor på ditresan och en på hemresan, eller om det var skadligt för barnet. Då svarar han att det är helt OK. Att det skulle vara mycket värre om man tog en liten dos varje dag.
Någon mer som tagit Xanor nån enstaka gång under sin graviditet, eller har någon ytterligare kunskap om detta?
Jag har ju liksom hellre ångest i 6 timmar än att skadar mitt barn. MEN är det inte så farligt (som läkarn verkade mena) så tar jag ju hellre en tablett och får en lugn flygresa. hmm
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 02:07
Kanske skulle tillägga att Xanor är lugnande medel för er som inte vet.