• LAV0LINA

Nån fler som vill städa bort julen nu?

Det här är så typiskt mig!
    Såfort nyår passerat vill jag bara plocka bortalla julsaker!
    Julgranen plockas bort idag redan, katten ramlade in i den igårkväll så hela nedre delen slocknade..!
    Då är det lika bra att plocka bort den.
    Har nog inte, såvitt jag minns, orkat vänta till tjugondag knut nån gång. Kring trettondagen är jag så less så då står jag inte längre ut och då försvinner det!
    Är jag helt ensam eller finns det fler som plockar bort julen tidigt?

• Svar på tråden Nån fler som vill städa bort julen nu?
  • nynaeve80

jag brukar oxå att plocka bort den runt omkring nu.
    Tycker inte att det är jul längre.
    Har faktiskt redan börjat lite smått iår.

• LAV0LINA

Idag kommer jag nog plocka bort småsaker och allt utom gardinerna, ljusstakarna i fönstret och fönsterstjärnorna och så...

• tösamajan

Jag brukar "stå ut" fram till tjugondag knut, men jag ska faktiskt lyfta rumpan från soffan och plcoka bort allt redan idag! Vi ska åka på semester om en vecka och vill inte komma hem till ett juligt hem...

• PuhGirl

här är redan allt borta, åkte ut igår..

Jag vill..
  • Eja74

Plockade bort våran gran redan den 29 dec. Vi möblerade om i vårt vardagsrum då och granen hade redan börjat barrat och jag ville inte ha barr över hela golvet för att jag skulle flytta granen från ena sidan av rummet till det andra. Det enda vi har kvar som är jul är adventstakarna, men de åker ner i dag.

• Tridde

jag vill få bort det idag eftersom det varit uppe sen första advent alltihopa, men det handlar om ork idag...vi får se om jag ids gå upp på vinden och hämta alla kartonger och sen orka plocka och dona

• LAV0LINA

Skönt att man inte är ensam
    Fyndade nå snygga gardiner till vardagsrummet på mellandagsrean som jag längtar efter att få sätta upp domoch görafint i vardagsrummet

• LAV0LINA

oj, det blev visst lite för få mellanslag, hoppas ni kan utläsa vad jag menar ändå

• Tridde

LAV0LINA skrev 2009-01-03 10:32:07 följande:

Skönt att man inte är ensam Fyndade nå snygga gardiner till vardagsrummet på mellandagsrean som jag längtar efter att få sätta upp domoch görafint i vardagsrummet
    ja men det borde ge dig en massa motivation till att stöka undan julen ju hoppas de passar superbra!
  • Free Spirit

I år forsvant alt på 1 nyttårs dag!! Det var liksom ingen grunn til å ha det lenger..

JULEN ER OVER.

• Mia med 4 pojkar

Allt är redan bortstädat här utom granen som ryker idag :) Innan jul är det mysigt med allt pynt men efter julafton ser det bara stökigt ut.

• cid

Här åker det nog bort idag. Nu ska det börja packas inför flytt, och julgrejerna är det första som åker ner.

• jenny b

här har julen åkt ut... mellan killen fyller år imorgon och då vill jag inte ha julsakerna framme

• Smurfan JM

Jo, jag skulle helst ta undan det lagom till nyår faktiskt, men eftersom karln min vill ha det kvar till Knut får vi kompromissa lite... Ända till trettondagen får jag stå ut, sedan städar vi bort julen. :)

• LAV0LINA

Man är kanske inte så onormal som man trodde i alla fall

• plisseplosse

Jag städar nog bort mitt på lördag tror jag.
    Stjärnor och ljusstakar brukar få stå lite till för att det är mysigt.

Svar på tråden Nån fler som vill städa bort julen nu?