• Chokladälskaren

Jobbar du som junior projektledare inom IT?

Jag har sökt jobb som det och skall på interju men har inte jobbat som projektledare. Har dock läst ämnet med goda studieresultat och har många egenskaper som skulle passa för jobbet. Skulle vara kul att höra vad ni som jobbar som det tycker (roligt, stressigt, utvecklande,jobbigt etc). Tack på förhand.

• Svar på tråden Jobbar du som junior projektledare inom IT?
  • Charlien

Hej!

Har inte den titeln men jobbar med det! (Min titel är Revenue Assurance Coordinator)

Jag driver mindre verksamhetsutvecklingsprojekt på ett telecomföretag. Det är superroligt! Det är många snabba beslut, hela tiden nya mål, nya strategier osv eftersom det är en rörlig branch.

Det är mitt drömjobb, men du får nog ställa lite mer specifika frågor för att få några vettigare svar!

• melk

Får jag fråga vad ni har för utbildning?

• Charlien

Jag har ingen utbildning alls. Halkade in på företaget som sommarjobbare 1999, tänkte jobba en sväng innan pluggande, men blev kvar och har sen bytt tjänst till nåt roligare och mer ansvarsfullt varannat år.

Det var inte så jag hade tänkt, men med facit i hand så blev det jäkligt bra, alla mina kollegor på "samma nivå" har en massa studielån, medan jag har haft inkomst hela mitt vuxna liv = kunnat bo bra, betala av lånen på BR:en osv.

Svar på tråden Jobbar du som junior projektledare inom IT?