• Lantani

Förvaringsserie trofast på ikea.. Nöjda?

Håller på att funderar lite på hur vi ska ha det med förvaringen sen sen när Alvin ska ha eget rum. och har kommit fram till att det förmodligen blir trofast från ikea.

Skulle gärna vilja ha i vitt och inte i furu, men enligt hemsidan så finns inte alla i vitt.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89842470
    Den skule jag vilja ha i vitt, men tycks inte hitta. Hittar bara i vitt på högkant...

Sen en fråga till er som har trofast, är ni nöjda? Ni som har "trappan" klättrar barnen på den?

• Svar på tråden Förvaringsserie trofast på ikea.. Nöjda?
  • October

Vi har trappan i vår groventre med vantar och mössor i. Sonen klättrar på trappan och den är perfekt att han sitter på när han vill ha hjälp med skorna. Den är stabil tycker jag. Vi har andra delari hobbyrummet med allt pyssel och pärlplattor mm i. Tycker den är jättebra. De ser likadana ut på sidorna. Vi har vår stående ut från rummet som rumsavdelare.

• Dora

Vår dotter har en hög säng från ikea och använder "trappan" för att ta sig ur och i den. Perfekt! Mycket stabil och praktisk.

• Lantani

Vi kommer nämligen inte ha så stort rum, bara 3,60 m * 2,2 och ena långsidan kommer hans säng stå och andra sidan kommer vi ha förvaringen på.

• Lantani

Låter ju bra att man kan vända på den. Har ni den vita eller den i furu?

• Tigerwoman

Vi har den vita och är jätte-nöjda. Den är väldigt stabil och används som trappa hela tiden. Ja, man kan vända på den.

• lördag

Vi har tre stycken lika höga bredvid varandra.(ville ej ha trappa) Dom sväljer rätt mycket.

• Lantani

Jag funderar och funderar... hehe.

Men en sak har jag reagerat på och det är att det är bara trappan som är 44 djup, alla de andra delarna i trofast är 30 djupa... Jag skulle gärna vilja ha en trappa och sen den höga på 180, men eftersom den är 30 djup och trappan 44, går inte det speceillt bra... Några tips eller trix?

• Dora

Lantani skrev 2009-01-03 14:49:24 följande:

Jag funderar och funderar... hehe.Men en sak har jag reagerat på och det är att det är bara trappan som är 44 djup, alla de andra delarna i trofast är 30 djupa... Jag skulle gärna vilja ha en trappa och sen den höga på 180, men eftersom den är 30 djup och trappan 44, går inte det speceillt bra... Några tips eller trix?
    Men vad lustigt! Undrar varför de har vänt på de höga så backarna sätts in med långsidan först. Då går det ju inte att ha dem ihop. Skumt! Eller går och går, såklart det går men det ser kanske konstigt ut.
  • myskatt

Retade mig också på att den höga inte finns med kortsidan innåt. Slutade med att min man gjorde en egen möbel på jobbet som backarna passar i.

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Lantani

Nu har jag planerat färdigt för denna gången hehe. Ska förmodligen till ikea i veckan och det blir den vita trappan med 4 små backar i grönt och 4 mellan backar i vitt. Eventuellt så kompletterar vi med de som är 30 djupa vid ett senare tillfälla om mer förvaring behövs då och har dem på ett annat ställe än trappan

Svar på tråden Förvaringsserie trofast på ikea.. Nöjda?