• Chokladälskaren

OK att köpa begagnade skidor och pjäxor till barn på t ex Tradera/Blocket?

Vår dotter är snart 4 och nu känns det hög tid att köpa skidutrustning till henne. Känns inte ekonomiskt att köpa allt nytt, speciellt om vi inte kommer åka ofta och så växer barn så fort. Nån som har erfarenhet att köpa på nätet? Nackdelen är ju då att barnent ej provat utan då får man chansa att det passar. Tacksam för svar till en villrådig.

• Svar på tråden OK att köpa begagnade skidor och pjäxor till barn på t ex Tradera/Blocket?
  • Juhanna

Men det brukar ju finnas sånna här ställen där man kan byta in gammal utrustning och även köpa begagnad

• Stor mamma

Ja det är okay men som sagt bättre köpa beganat i närheten så hon får prova. Storleken kan vara lite lurig

• Chokladälskaren

Var kan man köpa begagnat i närheten? Hur tar man reda på var det finns för ställen? Är det sportaffärer eller vad??

• Leather Cravat

Chokladälskaren skrev 2009-01-03 14:26:19 följande:

Var kan man köpa begagnat i närheten? Hur tar man reda på var det finns för ställen? Är det sportaffärer eller vad??
    Vanliga second hand affärer kan ha skidor och sådant.
  • Emerun

Är det för utförsåkning du tänker på och ni bara åker iväg en vecka el två om året så är det nog billigare att hyra utrustning för de tillfällena.

• logg81

En grej man kan göra är att åka till en sportafär som säljer skidor och pjäxor och prova ut en passande storlek där och sedan åka hem och leta begegnat i samma storlek.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • HN79

Om det är slalomskidor ni ska ha rekommenderar jag att man hyr på plats då gammla grejer tyvärr kan vara farliga om de inte sköts ordentligt. Och som du sa så växer de ju så fort och man kanske inte åker så ofta så då tjänar man oftast på att hyra

• lillamye

på blocket finns ju massa en tips är att mäta foten och lägga till 1,5-2cm och be sedan säljaren mäta pjäxans innermått då får du ju rätt mått på foten.

men som nån sa är det slalom du letar är det klokast att hyra dom får gånger dom åker,

älskar mina små prinsessor
Svar på tråden OK att köpa begagnade skidor och pjäxor till barn på t ex Tradera/Blocket?