• Tess26

gå ner i vikt med barnmatsburkar?? Går det??

Har DU provat eller känner du någon som faktiskt gått ner med hjälp av barnmatsburkar och motion??

• Svar på tråden gå ner i vikt med barnmatsburkar?? Går det??
  • lovemyboys

Varför just barnmatsburkar?

*nyfiken*

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Thursday

Varför inte bara äta mindre portioner av vanlig mat och motionera? Självklart går man ner om man bara äter pytteportioner mat tre gånger om dagen, oavsett om den är passerad och ligger i en burk eller inte.

• Laura05

Tror nästan den maten är fetare än annan mat. Inte alls gjord för vuxna människor och inget tuggmotstånd.

• Tess26

har hört at det går.....men jag vill veta om det finns dom som faktiskt gått ner....
    på bvc sa dom då att den inte är så fet..inte för vuxna för att den innehåller för lite fett med mera för att räcka till en vuxen!

• Airlee

Jag använder barnmat för att gå ner i vikt, fast mest fruktpuré. Tar det med mig till jobbet som snabbt mellanmål. Brukar äta en halv burk (200g) på förmiddagen och resten på eftermiddagen. 110 kcal totalt. Folk skrattar åt mig med mina burkar men det är ju fruktigt och gott och mättande.

• saraseal

ja det går, du kan krydda upp den så blir den god.. ät fyra sånna per dag så går du garanterat ner i vikt..

• Tess26

Hmm..kanske det funkar? Ska strax äta en burk med krämig laxpasta..Hoppas det smakar..mannen och dottern ska äta hemmagjorda hamburgare!!=(

• Maac

Det spelar ju ingen roll vad du äter, så länge det är mindre än vad du gör av med i energi kommer du att gå ner i vikt ju...

• Thursday

Men hallå? Det är ju inga hemliga gå-ner-i-vikt-tillsatser i burkarna? Det är bara väldigt små och slemmiga portioner? Jag tror inte att det går, helt enkelt för att ingen människa vid sina sinnens fulla bruk kan leva på det där moset i flera månader.

• Mimmian

Det beror ju faktiskt på hur många man skulle äta...
    Så länge man inte äter mer kcal än man förbränner så kan man gå ner med allt.
    Man kan ju även gå ner genom att bara äta choklad så länge man inte äter mer än man förbränner...
    Jag skulle dock inte vilja prova något av det.

Svar på tråden gå ner i vikt med barnmatsburkar?? Går det??