Det är bara Näckrosen som har en "Ur- och skur"-avdelning i hela Råsunda och vad jag har förstått så är det ganska stort tryck på de platserna.
Jag vet inte hur det är med väntetider, men det är lättast att få plats i augusti.
Charlottenburg som någon föreslog tar bara in barn födda 08, inga äldre barn, en familj i vår föräldragrupp har kollat med dem i december. Sen hur många barn de har i kö vet jag inte.
Jag vet inte hur Bollen gör, en annan montessoriförskola inom samma företag. Jag har dock hört gott om dem också.
Råsunda och Ekensberg är ett rektorsområde och det finns ganska mycket kommunala förskolor, men det verkar svårt att få plats genom dem annat än i augusti.
De som jag känner som har barn i Råsunda har antingen fått plats på privata dagis (inkl kyrkans), eller så har man fått plats i Hagalund (Fyrklövern som ligger på Råsundasidan av Frösundaleden) eller Skytteholm om de önskat plats annan tid än augusti.
Vi har fått plats till ett privat dagis med början i mitten på januari, det blir ett par månader tidigare än vad vi hade räknat med, men vi kände inte att vi kunde tacka nej.
Dock är det på en privat förskola där vi ställde sonen i kö när han var ett par veckor gammal.